Oua de Paste handmade -o activitate cu iz de traditii

 Sarbatorile capata un iz de poveste cind ai copii in casa.

Desi Lia este inca mica pentru a intra in esenta adinca a sarbatorilor de Paste, noi deja incepem sa culegem amintiri de Paste, sa nastem traditii de familie, sa ne bucuram prin ochii ei, totul capata o alta culoare si miros – e magia Copilariei:)

Initierea in traditii a inceput cu “incondeierea” de oua, pentru a bucura ochiul si inima oamenilor dragi noua.

Desi de regula ouale intii se fierb, noi le-am plamadit 🙂 . De fapt am pictat oua homemade pentru decoratii.

DSC04567

Am folosit o reteta pe baza de sare si faina dar cu detalii voi reveni intr-o alta postare 😉 .

Update: iata link cu reteta aici

Cind ouale au capatat forma, (apropo le-am potrivit forma cu mana fara forme speciale), a venit apoi timpul si le-am “sculptat” ornamente cu ajutorul unor jucarii din lemn.

A urmat procesul de uscare si coacere apoi  vopsirea .

Uscarea am facut-o  la cuptor  la foc foarte, foarte mic, le puteti usca  si soare sau pe calorifer chiar st mai naturale asa, in cuptor daca nu nimeresti focul potrivit risti sa creasca, sa se umfle putin “aluatul”.

Dupa o aventura de culori in care am fost ambele implicate, desi de data asta eu am fost mai mult in treaba 😉 , am reusit sa cream niste oua dragute 🙂

 

DSC04597

In final am adaugat niste magneti si am obtinut produsul dorit – oua cu magnet – suvenire de Pasti 🙂 pentru bunici, surioare, nepotele, nepotel, si nani.

DSC04600

Poate la anul vom descoperi impreuna mirosul de cozonac sau vom vopsi oua adevarate, insa primul Paste al Liei mi-am dorit sa ramina si in inima celor dragi, sper ca le-a placut surpriza.

Update 2017: Magnetele de anul trecut inca sunt intregi si colorate frumos pe frigiderele celor dragi, acum  2 ani Lia va fi si mai entuziasmata sa le sculpteze si coloreze.

Apropo noi  am mai facut si alte forme, am descoperit  ca le putem colora si cu creioane, carioci sau creta sunt perfecte pentru activitate in calatorii cu masina sau cand ai nevoie sa il tii ocupat un 15-20 min.Vedeti aici isprava noastra cu forme noi.

Haideti sa nastem traditiile in inimile copiilor nostri, sa pastram magia sarbatorilor si sa petrecem cit mai mult timp in sinul familiei-asta e Fericirea !

Copilaria mamicilor este acum si pe  Facebook , nu ezitati sa dati  Like/Share pentru a fi la curent cu noile postari ale blogului.

Merci frumos, cititorul meu  fidel!

 

Cu drag, Angela!

 

 

 

One thought on “Oua de Paste handmade -o activitate cu iz de traditii

Leave a Reply

