Fericirea în 10 activitati

Copilāresc cu fetita mea – partea a 2-a.

Bobocul meu de fatā îmi face viata o sārbatoare continuā.

Noi douā nu avem nevoie de o zi specialā pentru a ne bucura de copilarie, în fiecare zi încerc sā sādesc mācar cîteva clipe de emotie profundā.

De ziua copiilor , ca în fiecare dimineatā s-a trezit si m-a luat de mîna cu un “hai” convingator, dimineata începe cu muzicā.

Dansām pentru noi

Cea mai pozitivā gimnastica e “nai nai”-ul de la ora 7.30, topaim tînîndu-ne de mînā, ne învîrtim, cîntam… veselie curatā.

Our best songs from Super simple Songs:

If you’re happy

Clap your hands…

Up and down…

One little finger

Walking ,walking

We all fall down

The pinocchio Song

Sunt dimineti în care vreau încā sā dorm, ea totusi mā convinge ca e timpul sā dansām si nu mā împotrivesc cāci am sansa sā mā bucur de comunicarea cu ea pe limba ei.

Iar la weekend mā topesc cînd ne trage de mîini pe amîndoi sā dansām în trei.

Bucuria baloanelor

Avem baloane umflate înca de la aniversarea Liei, aseara le-am scos din “ascunzātoare” (la un moment dat ne-au invadat si le-am mai “arestat” ), mare bucurie are de ele!

A sārit cu ele cît am pregatit micul dejun.

 

Mic dejun cu poveste la pachet

Acum cînd e timpul cāpsunilor si cireselor am obisnuit-o cu terciuri colorate, decorate, alintate cu povesti… abia asteaptā sā vadā farfuria sā descopere povestea de dimineatā.

Azi a fost un motanel cu papion de sārbatoare ieri o gradinā cu flori.

Photoeditor1464965203108

Pe lîngā cāpsuni am folosit si douā māsline, ea le adorā.

Partea distractivā pentru Lia este mîncatul cu mîinile, desigur doar detaliile de decor în rest lingurita ne ajutā.

 

La plimbare în fustitā de balerinā- always tutu skirt.

De cîteva zile îmi aratā sā o îmbrac în “māi-māi”, iar eu mā fac cā nu inteleg si o conving cā îi dau altceva mai frumos, azi i-am împlinit dorinta de a se învirti ca balerina din poveste. A alergat fericitā, a dansat, a plimbat balonul, mi-a cules pāpādii…

 

Un balon face cāruciorul magic, aduce emotia de sārbatoare

Periodic încerc aceasta magie, am observat cā îi place sā luām un balon cu noi la plimbare, o motiveazā sā stea în carucior. Un simplu balon aduce emotii pozitive chiar si celor care o vād cît de mult se bucurā.

 

O pozā cu traditie.

În postarea precedentā v-am povestit despre poza cu Mikey Mouse.

În speranta cā poate îl reîntilnim în timpul plimbārii am îmbrācat aceeasi rochie pentru o pozā cu traditie.

Cît ma bucur cā intuitia nu m-a pācalit nici de data asta, am reusit sā facem poza cu istorie doar cā de data asta cu un urs Panda, mascota ei favoritā.

Cînd compar pozele realizez cît de mult a crescut Lia, au fugit pe neobservate zilele,lunile…

 

Bucurie fāra plan

Asa este în copilarie, se bucurā de un balon de la Miu-miu ( mor-mor),chiar devine unul special si foarte bine pāzit,sare cit pofteste si aleargā fāra directie, culege pāpādii si o cuceresti pe mami, ba chiar primeste cadouri cînd nici nu te astepti (multumim, bombonici.md – o bentitā surprizā pentru fetite cochete).

Ador sā simt împreunā cu Lia bucuria fāra plan, nu avem nevoie de zile cu rosu în calendar pentru a ne oferi momente frumoase, emotii profunde si multā veselie.

Voi încerca mai jos sā însir citeva dintre momentele strengāresti care ne aduc fericire.

Porumbeii -destinatie zilnicā Obligtorie

Deja avem un intinerar bine stiut, trebuie sā am în geantā si pii-pii (pîine) pentru glu-glu (porumbei) o cere înca pînā a ajunge la ei.

Photoeditor1464969520438

Aici la porumbei pîinica e mai gustoasā caci o împarte cu ei, mānîncā cu o poftā molipsitoare ca i-as lua acasā sā o hranesc mai usor cînd face mofturi.

Un picnic de suflet

O plāpumioarā, cîteva jucāriile preferate, o carte si niste covricei cu ceai e tot de ce avem nevoie pentru a ne bucura de iarbā verde.

Miscarea este sānātate

Copiii sunt cele mai bune exemple pentru noi cînd atingem aceasta tema, ei alearga mereu si uite si sportul māmicilor.

 

1464970480756

O simplā minge ne v-a implica si pe noi, māmicile, în jocul lor.

Photoeditor1465131737263

Astfel de  mingi sunt foarte bune pentru motorica, prindem doi iepuri deodatā

Prinde-mā…

Este jocul copilarie vesnic viu , ori de cîte ori avem ocazia  fug dupa ea sā o prind si capāt aripi cînd ea rîde în hohot. Ea deja stie cā dacā o prind o învîrt si o pupacesc cu declaratii.

1464970026163

Tubul dragostei

Am preluat ideea dintr-un film, prin tub trasmitem soapte dulci cu declaratii de iubire.

Photoeditor1464968868869 

Jocul ar putea fi potrivit chiar si pentru tatici si māmici sā-si coloreze  rutina cu declaratii de dragoste prin tubul magic.

Avem nevoie doar de un tub decorat frumos, un capat se pune la ureche iar prin celālalt soptim cuvinte dulci.

Portia de joacā dupā bunul plac.

Pentru un grad de independentā îi ofer mereu si o portie de libertate în decizii atît timp cît o stiu în sigurantā. Sunt mereu surprinsa de cîta creativitate dau dovadā copiii în joacā, un banal suport pentru publicitate se transformā în scaun pentru o pāpusā hranitā cu pietricele. Am sansa sā asist la cea mai frumoasā lectie senzorialā, sā învāt de la ea sā mā bucur de fiecare floricicā si fir de iarbā.

1465158228274

Cāsuta cu povesti

Jocul în acele locuri unde parintii nu au acces are gust de copilarie. Visez la o cāsutā în copac pentru copiii mei, pînā atunci mā bucur cā în oras sunt tot mai multe cāsute la terenurile de joacā.

Cāsuta noastrā are cîteva trepte, am sansa sā o antrenez sā le urce si sā le coboare, un exercitiu care stimuleaza toti muschii, antreneazā echilibrul si întāreste încrederea în fortele proprii.

 

Acolo sus e pofta mare de joc pîna la epuizare, de topait, de citit, de desenat,de cîntat …

Cum sā nu pape si sā nu doarmā bine dupā atîta treabā ?

 

1464970262228

 

Fetitā mea ajunge acasā cu hainele si mîinile murdare, cu papucii plini de nisip, obositā de rîs si la sigur mereu gata pentru o nouā portie de joacā.

Unii îmi zic cā mā joc cāci am timp, de fapt nu am, acum o cresc pe Lia, sānatatea si fericirea ei este prioritatea mea numarul 1, iar restul se fac mai cu gust si spor cînd ea a primit portia de grija si afectiune. 

Lia creste prea repede pentru a amîna sā fiu acolo lînga ea, printre jucarii si pietricele.

Am visat mereu sā fiu o mamā de care copii mei si tatāl lor sā fie mîndri. Sper sā reusesc, am suficientā determinare sa învat zi de zi cum sā fiu Mamā si sotie.

 

 

Cu drag, Angela, māmica Liei.

 

 

 

Leave a Reply

