Înghetatā din cāpsuni si iaurt de casā

Perioada fructelor este bucuria copilāriei.

Toti de la mic la mare, sunt bucurosi de bunātātile verii, pārintii împliniti cā copilasii lor în sfârsit au parte de suficiente vitamine, iar micii exploratori sunt încintati de gust si culoare.

Fetita mea adorā fructele atât întregi cât si în terciuri cu diferite combinatii de fructe sau în salate de fructe.

Acum câteva zile am decis sā o bucur cu înghetatā, era prima din viata ei.

Mi-am amintit cā în copilārie obisnuiam cu sora mea sa ne facem înghetatā din fructe cu smântânā, eram foarte fericite cā ne “fabricam” singure deliciul.

Inspiratā de aceste amintiri, dar si de  māmici ingenioase de pe net, am ajuns sā îi fac înghetatā Bio.

Desi, am încercat de multe ori reteta cu smântânā, pentru Lia am preferat varianta de înghetatā din cāpsuni si Iaurt de casā.

Lia nu acceptā iaurtul din comert,e prea dulce, mā bucur cā il iubeste pe acesta preparat de mine.

     Înghetata din iaurt si cāpsuni

 

Photoeditor1465381978485

 

Se preparā foarte usor, am avut nevoie doar de:

  ***************************************                                   

-Câteva capsuni bine coapte, dar orice fruct este potrivit chiar planific sā încerc cu ciresi, caise, pepene galben si rosu…

-Iaurt de casā doar câteva lingurite în dependentā de cât de mare portie alegeti (eu am fācut la ochi).

Nu am ales sā folosesc zahār pentru cā nu e prietenul meu în meniul pentru Lia, dar dacā preferati variantā mai îndulcitā puteti alege sā adaugati putin:

-lapte condensat, miere sau chiar zahār.

Toata masa se amestecā bine cu blenderul si se toarnā în forma doritā, eu m-am inspirat de la alte mamici ingenioase de pe Pinterest si Facebook si am folosit tava pentru cuburi de gheatā, asa obtin exact marimea potrivitā pentru îndemânarea mânututei ei.

Am lāsat-o la rece aproximativ o orā dupa care am înfipt betisoarele, altfel nu se tin în picioare, dupā care se lasā pentru încā câteva ore la congelator.

Am folosit 3 tipuri de betisoare:

-Unele speciale pentru înghetatā de la brânzica Danonino (au acum promotie).

– Betisoare pentru frigarui.

-Scobitori (câte doua), straniu aceste înghetate i-au atras atentia cel mai mult Liei.

 

Pe viitor poate gāsesc si palete mici pentru înghetatā, Edujoc aveau în vânzare, dar nu am reusit sā ajung la magazin.

Pentru cā am fācut mai multe portii, o parte din ele le-am transferat în pungi cu Zip pentru pāstrare la congelator.

Asteptarea mi-a pārut lungā, poate pentru cā eram curioasā sā-i vād reactia.

 Cînd am servit-o cu înghetata, mare bucurie a avut încā pânā a gustat, a cerut din start douā – una pentru bebe.

Momentul frumos a fost când a gustat, a dat de bun si a strigat deodatā -bebe- sa îi dea si lui.

E clar, sharing is caring!

 

A mâncat cu poftā si s-a murdarit pânā la coate, dar a fost o plācere sā o privesc.

Photoeditor1465454409975

Seara a fost si mai fericitā caci am mâncat toti trei împreunā înghetate în miniaturā.

Am uitat sā spun cā m-a împins sā fac înghetatā si curiozitatea ei pentru cuburile de legume congelate, înca de pe la 7-8 luni nu rateaza ocazia sā imi fure unul când scot sertarul congelatorului.

Acest tip de înghetatā e super eficienta când apar dintii si bebe are gingiile umflate.

Māmicile mai experimentate spun cā obisnuiesc sā foloseascā înghețata atunci când copii au febră sau gâtul inflamat.

În caz cā vā este fricā sā serviti copilasul cu un produs rece se poate servi topitā.

Abia astep sā încercām noi gusturi de fructe, pentru Lia totul e nou, iar eu i-am fost solidarā  vara trecutā si nu am mâncat fructe caci nu începusem diversificarea încā, asa cā chiar îmi era dor de fiecare fruct în parte :).

Cu drag, Angela, māmica Liei.

 

 

 

4 thoughts on “Înghetatā din cāpsuni si iaurt de casā

  1. Salut Draga Angela! Ma bucur mult pt ceea ce faci ..! Iti reuseste sa stii!!! Esti o mamica exemplu, cu siguranta micuta Lia apreciaza efortul pe care-l face mamica ei zi de zi (ma refer la toate: culinarie, ocupatii, vestimentatie, plimbarele etc) Va imbratisez dulce.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

