De la decor la teren de joacā – “o mie si una” de activitāti senzoriale.

 

În zilele ploiase sau reci suntem nevoite sā stām majoritatea timpului în casā, o ocazie potrivitā pentru jocul la balcon sau pe terasā.

Atunci când Lia era doar în planuri, balconul era acel colt verde pentru bucuria sufletului, o gradinā în miniaturā cu iarbā si flori.

 

Acum însā clar cā gradinarul sef a trasformat-o în teren de joaca cu” o mie si una”de activitati senzoriale.

“De ce nu înteleg ei, pārintii, cā bibelourile tot sunt jucarii 🙂 ? Pārintii acestia, cum tii cresti asa îi ai 🙂 “, ador acest spot publicitar, este exact despre fetita mea.

 

Photoeditor1465813330023

 

Încā de vara trecutā iarba din aceste trunchiuri o atragea ca un magnet de fiecare datā când le zarea (obisnuiam sā o las sā doarmā în carucior în balcon)  iarna însā au fost ascunse, balconul era zona tabu pentru ea, dar cum a venit primāvara micul meu cercetas si-a extins descoperirile si la balcon, profitând si de aer proaspāt.

S-a dat startul la  “O mie si una ” de activitati senzoriale !

Incā din primele zile firele de iarbā au cedat, tarâna a fost analizatā zile de-a rândul, o atingea, o presāra, atât în palma mea cât si pe gura unei sticle sau cilindrul unui trunchi. Un exercitiu senzorial foarte bun pentru motorica fina si antrenarea preciziei.

 

Apoi florile si ierburile uscate au fost smulse si “aranjate ” în sticlā, sādite si resādite dupā placul ei- o activitate nu doar senzorialā, dar si creativā.

 

Photoeditor1465798172825

 

Pe acest “terenul de joacā” pietricele sunt vedete deja de douā luni.

Initial le punea în tārânā, asta pâna am obosit eu de strâns tarâna dupa jocul ei si am scos ghiveciurile din cilindri.

 

IMG_20160613_085659

 

Fārā tārânā nu s-a pierdut repede a umplut cilindri cu pietre si a continuat jocul în diferite variatii cu pietrele marunte.

Le alege pe cele marunte de tot si le potriveste sā le bage în sticlā, apoi le scoate, le zuruie în sticlā …

 

Photoeditor1465804337831

 

I-am dat o cutie cu capac si un pahar de hârtie si variatiile au continuat la înfinit antrenîndu-si îndemânarea, motorica, imaginatia, dar si determinarea de a o lua de la zero de fiecare datā când nu îi reuseste planul.

 

Photoeditor1465804435351

 

A observat cā am scos ghiveciurile si a pus în locul lor paharul, l-a umplut cu pietricele, l-a golit, l-a scos iar si cu cutia la fel a fācut… scopurile scuza mijloacele în cazul jocului 🙂 .

 

 

Au fost momente când a stat pur si simplu cu bebe al ei pe o lāditā admirându-si “munca”.

 

Photoeditor1465803031121

Cât timp fetita mea este prinsā în vraja jocului îmi pot permite sā pregatesc prânzul sau cina în liniste, urmārind-o periodic mai ales cânt se lasā acea liniste suspectā în cazul copiilor.

Incurajez jocul la balcon doar dacā accesul la geamuri este securizat sau sub supraveghere totalā!

Somnul, plimbārile si jocul la aer curat îmi ajutā copilul sā rāmînā calm, predispus pentru o a dormi bine noaptea si desigur îi antrenām imunitatea.

 

 

 

 

One thought on “De la decor la teren de joacā – “o mie si una” de activitāti senzoriale.

Leave a Reply

