Levānțica în decor

De câțiva ani iunie e luna în care cumpār levānțicā, atât pentru mirosul relaxant cât și pentru frumusetea delicatā a firelor înflorite.

O iubesc pentru cā își pāstreazā parfumul și frumusețea chiar și câțiva ani.

O cumpār de la bunicuțe, acele sufletele care se bucurā cā am ales sā le cumpār buchețele, ele le vând în buchete mari fācute cu toatā inima fāra lācomie, prefer de la ele pentru a le da astfel o mânā de ajutor.

Anul trecut în timpul plimbārilor cu fetița mea am observat o mātusicā, care mi-a amintit de bunica mea, din partea tatālui meu, simțeam un nod în gât de milā când o vedeam cum stā în soare și asteaptā sā facā de o pîine, nu puteam sā trec pe lângā ea fārā sā cumpār zilnic câte un buchețel, asa simțeam cā o ajut, era așa de bucuroasā când mā vedea, ne-am împrietenit și profita de timpul scurt ca sā mai schimbe o vorbā, mi-a spus mândrā cā aduce levānțica dintr-o poianā pe care doar ea o știe. Chiar si acum dupā un an este atât de bucoroasā când mā vede, am fost miratā cā îmi ține minte numele 🙂 .

Sa nu credeți cā avea cea mai frumoasā lavandā, ultimile buchețele pe care le-am luat prin iulie erau deja cu florile învechite și scuturate, dar asta nu conta, scopul meu era altul.

Nu am scris aceastā istorie pentru a mā lauda, dar pentru cā datoritā ei m-am simțit  fericitā, parcā am cunoscut-o pe bunica mea, pe care nu am reușit s-o prind în viațā, însā cei care au cunoscut-o spun cā îi seamān la chip .

Desi am foarte multā levānțicā, sāptāmîna asta nu m-am putut abține sā nu-i iau un buchețel Liei, ea acum miroase toate florile și le priveste ca un cercetaș 🙂 .

Photoeditor1466109745170

Mirosul levānticāi a fost pe placul ei 🙂 .

Era așa de bucuroasā cā i-am dat ei sā ducā florile, le ținea grijulie ca pe un trofeu 🙂 .

 

Photoeditor1466109857971

 

Dacā vā întebați ce fac cu atâta levānțicā?  🙂  Decor . Imi place sā simt aroma levānțicāi în fiecare camerā, am peste tot câte o compoziție care sā ne încânte ochiul cu violetul purpuriu si sufletul cu mirosul proaspāt.

Chiar azi am redecorat cu lavandă panoul din hall, cel despre care vă povesteam aici   că păstram mărţişoare prinse de el.

 

Photoeditor1466110865086

 

Acum levānțica ne întâmpinā în pragul casei.

Seara când a venit soțul acasā, Lia nu avea rābdare sā îi arate cā avem ceva nou 🙂 .

 

Photoeditor1466110974049

 

Desi acest panou a fost creat inițial pentru decor , cu timpul ne-am gândit sā-i adaugām niste cuierașe pentru a agāta cheile, am îmbinat utilul cu plācutul.

 

Photoeditor1466112212112

 

Vezi  aici un alt decor cu panoul.

Uite și compozițiile mele cu levānțicā:

“Cascavalul” cu levānțicā ne bucurā ochii în living room.

 

Photoeditor1466112667436

 

Un clovn din colecția mea, acesta are o istorie aparte e dar din dar.

 

Photoeditor1466112753324

 

Levānțicā 2016, nou nouțā împreunā cu o partea din cea din 2015.

 

Photoeditor1466112883585

 

Levānțicā într-un borcānaș primit mārturie (cu miere) de la o nuntā.

 

Photoeditor1466113306562

 

Sticluțele de parfum pot fi transformate în niste vaze originale, mai ales dacā sticluța are și o valoare sentimentalā, cum este în cazul celei din imagine.

 

Photoeditor1466113179985

 

Firele de levānțica în vazele neordinare se priveste foarte plācut și în baie, umplute cu sare coloratā cu lavandā, care pe lângā mirosul plācut și relaxant va absorbi și umezeala.

Iarna am pe fiecare pervaz sare din salinā, coloratā cu lavandā, pentru a pāstra nivelul optim de umiditate în aer.

 

Photoeditor1466112990110

 

Lavandā care îmi înmirezmeazā bucātāria, este cea cumpāratā printre ultimile buchete în iulie de la mātușica de care am scris mai sus.

 

Photoeditor1466113074047

 

Frumusețe, Miros si Gust- cei mai buni cireși i-a adus surioara iubitā, plus cā m-a surprins plācut cu un buchet de lavandā proaspāt înfloritā.

 

IMG_20160613_125827
Entrer une légende

 

Grādina noastrā în miniaturā, vezi  aici cum îsi îndeplineste Lia rolul de grādinar sef .

Sā creez o ambianțā placutā prin decor este una dintre ocupațiile mele favorite, îmi oferā doza de emoții creative si spirit pozitiv.

Astept cu nerābdare Laveder Fest, sā mā inspir din  Art Lavanda 2016, un concurs de artă inspirată din levănțică, în care  s-au înregistrat peste 25 de participanți cu lucrările lor.

Vino si tu!

 

Cu drag, Angela

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

