Doua jocuri pentru ai explica copilului ce sunt emotiile

Craciunul a devenit sarbatoarea mea preferata, una care nu o simt doar a o zi sau doua, ci o luna.

Craciunul , e un decembrie trait cu oameni mai buni, cu dorinta de a darui si ferici.

E perioada cadourilor, emotiilor, gandurilor bune si a decoratiunilor de poveste.
Copiii asteapta jucarii, noi adultii surprize si un sac de realizari cladite timp de un an.

Dar oare ce se ascunde in aceste dorinte?

Oare nu cumva dorinta copilului de a se juca cu noi, de a lasa toate treburile si a pierde notiunea de timp cladind cuburi si desenand fulgi pe geam?

Oare nu asteptam noi, adultii, emotii care sa ne faca pielea de gaina?

Emotia este ambalajul care infrumuseteaza orice cadou mare sau mic.

Dar cum cum il inveti pe puiul tau sa spuna ce simte si sa stie ca a spune ce simte e ceva normal si desigur ca orice emotie îi va fi inteleasa, acceptata.
Eu am ales sa o fac prin joc, am avut noroc sa gasesc unul exact pe gustul meu.
Este un set cu o familie de ursuleti.

dsc06451

Fiecare ursulet are cateva fete cu emotii diferite si hainute atat pentru vreme calda cat si rece.

dsc06450

La inceput ne jucam  imbracand fiecare ursulet in parte, asa Lia a invatat hainutele si care  urs e tatic,mamica,fetita(surioara,fiica),baietel (fratior,fiu),care e mic,mai mic,mare sau mai mare.
Setul dispune de hainute mama-fiica si tata-fiu asemanatoare, ea decide daca ii imbraca la fel sau diferit.

Apropo, e un joc perfect pentru coordonarea ochi mana si motricitate, pentru copilasi mici este destul de complicat sa puna hainuta in locul potrivit tinand cont de forma si marime.

Desi jocul este recomandat de la 3 ani, noi il savuram de la 1 an si jumatate 🙂 si e printre favorite.

Dar sa ne intoarcem la joc, deci, cand cunostea deja destul de bine particularitatile jocului am zis ca e momentul sa ii explic ce reprezinta fiecare mimica a fetelor din set.
A fost tare incantata sa ii grupeze dupa emotii apoi sa ii imbrace pe toti cu fete zimbitoare si haine asortate.

Pentru a intelege fiecare emotie i-am facut mici povesti,istorii,cu ursuletii, iar dupa vreo doua saptamani de joc am observat ca in timp ce se juca singura si ea inventa povesti cu ei .

Intrebarile de tipul “Tu cand te simti asa?” la fel sunt potrivite in jocul cu emotiile, iar raspunsul trebuie vine intai de la mine cu un exemplu pentru ca ea sa inteleaga principiul jocului.
Setul il avem din vara, e unul care ne-a distrat in calatoriil scurte sau lungi alungand plictiseala care tare repede apare stand in scaunul masinii, l-am luat cu noi si cand am avut vreo iesire cu prietenele pentru a castiga un 15 min de discutii linistite sau in parc pentru un picnic reusit.

Lia l-a numit “Se bucula” :), e jocul care ne reuneste in momente doar pentru noi doua, cand m-il cere stiu ca vrea sa las tot si sa ne jucam impreuna.

Apropo am auzit des adulti zicand ca copii lor nu se joaca cu jucariile, corect, ei ne vor pe noi in jocul lor 🙂 si foarte rar vor decide sa se joace singuri. Totusi au si zile cand se cufunda in joc ca niciodata, mai ales cand e o jucarie noua.

 Iata si un al doilea joc care ne ajuta sa vorbim despre emotii este “pianul cu zambete “cum il numim noi, e un joc cu  4 pioni plasati intr-un suport cu gaurele  din care sar daca lovesti cu ciocanelul (parte a setului) pe clapele din suport.

Sa va zic cum il folosim noi in joc :), fiecare pion are un zambet diferit, exprima o stare de bine, in plus sunt de patru culori  diferite asa ca le potrivim conform culorii si mimicii.

dsc06453 

Pentru noi pilonul care sare mai sus e cel mai fericit si  desigur numim momentul cand si noi ne simtim cele mai fericite.

Il mai folosim si ca personaje in alte seturi de joc, pentru ca sunt mici, exact cat sa fie ascunse in manutele copilasilor,  usor se transforma in papusi infasate sau spiridusi,soldatei…


Acest joc la fel ne distreaza in calatoriile cu masina si ramanem cu amintiri placute chiar si dupa calatorii de cateva  ore.

Bine, sa nu va inchipuiti ce eu stau pe bancheta din fata 🙂 , sunt in spate cu ea pentru a face echipa la joc, iar atunci cand ea primeste portia  de atentie cuvenita imi lasa si timp sa ii tin companie lui tati stand pe bancheta din fata.

(P.S. placa adaugatore cu gaurele, pe care poate ati observat-o in poze o avem de la nepotelul meu, din setul lui a ramas doar ea si un pion 😉 curiozitatea de a vedea ce este inautru a chastigat. Lia se juca minute un sir cu ea si pionul ramas de la el, atunci mi s-a aprins beculetul sa ii cumpar si ei setul, inainte il consideram pentru baieti si evitam.

Concluzia mea- jucariile educative nu se imparti in pentru fete/ baieti :).

Aceste doua seturi de joc  din lemn le avem de la Edujoc, chiar le recomand cu drag.
Sunt indragostita de  jucariile din lemn, toti prietenii nostri stiu asta, asa ca vreau sa le incercati si voi, mai mult de atat  am o surpriza pentru voi 🙂 …

Edujoc  ofera cititorilor blogului o reducere de 7% la fiecare jucarie cumparata de la ei, tot ce trebuie sa faceti este sa mentionati la magazin sau la plasarea comenzii online cuvintele “Blog de mamica” si  sa imi lasati un comentariu la postare in care imi ziceti de ce va plac jucariile Edujoc sau in caz ca nu le cunoasteti, inca ,scrieti de ce va plac jucariile din lemn.

Sa va zic si eu de ce imi plac :
-Sunt ecologice
-Sunt educative
-sunt rezistente si sigure in uz
-Sunt viu colorate
-Sunt foarte potrivite si ca decor pentru camera copilului
-Sunt jucarii pentru 1-99 ani…

Si lista ar putea continua caci sunt chiar entuziasmata de calitatea lor.

In cadrul magazinelor Edujoc pot fi gasite jucării educative din lemn, materiale didactice, articole pentru creație și bricolaj, concepute și create în atelierul
cu povești.

Iata si adresa unde EduJoc ne asteapta cu drag
1. Str. Mihai Eminescu 63 (intrarea din Alexandru cel Bun) (L-S, 10.00-18.00)
2. Bd Mircea cel Bătrân 1 (vis-a-vis de Supermarket Green Hills) (L-S, 9.00-18.00)
3. online http://www.edujoc.md

Apropo livreaza si peste hotare 🙂 .

Daca va plac postarile mele nu ezitati sa dati Like paginii mele de Facebook sau sa va abonati la blog, vin curand si cu alte review-uri de jucarii din camera noastra de joaca, dar si cu activitati frumoase.

Cu drag Angela,mamica Liei.

2 thoughts on “Doua jocuri pentru ai explica copilului ce sunt emotiile

Leave a Reply

