Sarmale ca la mama

 

Nustiu cum e in cazul vostru, dar eu nu simt sarbatoare in toata splendoarea ei daca  pe masa de sarbatoare lipsesc sarmalele.
Mereu am facut sarmalele dupa reteta mamei mele, ea le face perfecte si foarte delicioase.
Sper ca intr-o zi voi reusi sa le dau forma perfecta cum o face ea, acum doar gustul imi reuseste sa il pastrez.
Chiar daca ma ghidez de reteta ei, intotdeauna adaug ceva nou dupa cum imi dicteaza intuitia si imaginatia.
Am facut pana acum o multime de variatii de umplurura: sarmale cu ciuperci,cu cascaval,seminte diferite. 

Se intampla sa adaug in loc de crupe un mix de cereale si seminte care se potrivesc perfect cu orezul.

Asta pe langa ingredientele clasice folosite la sarmale,adica, ceapa,morcov,rosii,mirodenii,carne…


Dar inainte de a pregati umplutura mereu ma ocup de varza, o oparesc daca e verde sau o pun in apa sa iasa putin sarea daca e murata.
Utima data cand am facut sarmale m-am pomenit ca nu am varza murata si nici varza buna pentru manevrat nu am gasit.
Stiam de la gospodine mai cu experienta ca mine ca o poti inacri varza oparind-o cu putin otet, dar cum nu folosesc deloc otetul la gatit,pentru mine e inclus un produse nesanatoase, m-am gandit sa incerc sa o oparesc cu lamaie si chiar am reusit.

dsc06202

Lamaia da un gust usor acrisor, iar foile de varza devin usor maneveabile plus un miros imbatator, care se pastreaza si dupa fierbere.
La etapa impletit sarmale nu sunt inca expert, le fac cum imi reusesc,important e gustul obtinut.
Obtin un gust bun datorita ca fierberea sarmalelor o fac  cu bulion de gaina sau ii mai adaug smintina si iaurt.

Odata cu sarmalele pun in oala printre ele si carnita de porc cu os.

image-0-02-05-eb9840f7218712b41aed0479a4b003f4a220c01c936b383b427f98489c0688c6-v

Liei ii fac sarmale cu carnita de curcan.

Referitor la sarmale am o regula de aur fiecare sa aiba carnita in ea.

dsc06210

Atunci cand le gatesc e ca o intoarcere in copilarie, acasa , parca simt cum le fac cu mama…
Acele cateva ore cat ele fierb la foc mic aduc aroma de traditie in toata casa si ti se lasa gura apa asteptand sa le pui in farfurie.

 

Pofta buna!

Craciun fericicit !

 

Cu drag,Angela, mamica Liei.

Leave a Reply

