Cine este Mos Craciun?

“Cine-i asta? ” , aceasta a fost intrebarea rostita raspicat si ochi nedumeriti cand fetita mea de aproape doi ani la vazut pe Mos  Craciun in video cantecelului “Mos Craciun cu plete dalbe…”

Eu:-Este mos Craciun?
Ea: -Ce face el?
Eu: -Aduce cadouri…
Ea: -Unde e cadoul meu?
Eu: -O sa il aduca Mos Craciun…
Cu un schimb de zambete parea ca am trecut lectia cu mosul…, dar nuuuu, au continuat intrebari referitor la barba, mustati, sac…toate au incaput rand pe rand in clasicul “Cine-i asta?” , urmate desigur de raspunsuri explicite sa ma asigur ca a inteles corect.
Era inceput de decembrie cand am avut discutia, atunci cand mosul inca nu ai unde-l intalni. Ahaa asa credeam eu 🙂 a doua zi ea l-a gasit, traversam strada cand dintr-o data a exlodat in bucurie-“Uite Mos Caciun!!! aratand spre un mos cu plete dalbe si mustati, exact ca cel din povesti, doar haina rosie lipsea. Ii alearga in intampinare cu ochii licarind, strigand fericita si salutand cu mana;

” -Salut Mos Craciun, unde-i cadoul meu?”.

Mosu nu a inteles ce vrea copilul meu si si-a vazut de drum,  iar ea a ramas cu si mai multe intrebari, deci iar am raspuns la toate ca sa il scot pe mos basma curata.
Nu o sa credeti, il pomeneste zilnic cand traversam si isi primeste saracul ocara ca nu a adus cadoul.
A urmat un decembrie cu mosi peste tot, am tot inventat basme si istorii pentru a trai magia Craciunului.

Dar, uite surpriza :), intr-o zi ea ma anunta franc ca mos Craciun traieste in Moldova iar bunica il ajuta, ea doar ea are cadouri.
Uite asa sa nu ne mai plangem ca e rau in Moldova, iata si mosu  traieste la noi.
Buuun mi-am zis, hai sa mai incerc un basm.
Iam zis ca mosul traieste in inima copiilor cuminti si oamenilor buni, iar de Craciun devenim toti Craciunei pentru cei dragi si facem fapte bune, asa il ajutam pe mosul sa aleaga cui sa aduca daruri sub brad.
A ascultat si mi-a raspuns cu varianta ei…

“El traieste in Modoba (a se citi Moldova:)) si in inima mea si bunica ajuta mos Caciun sa aduca cadou,Mikey mouse fetita mare …Lia tot e Mos Caciun cu caciulita osie (rosie) 🙂 ”
Caciulita rosie mi-a facut fetita cuminte si dornica de a ajuta la toate, doar e Mos Craciun.

A invatat si poezie, ma bucura   zilnic cu cantecul”Mos Craciun cu plete dalbe…” observa toti mos Craciunii care ii dau cadouri in decembrie si e fericita ca mos Craciun din inima lui tanti, mama,tata sau nana ii dau cadouri, chiar si vanzaroarea e in categoria de mos Craciun care “ne da ” piine .

Chiar si jucariile devin Craciunei, din cand in cand imparte  caciulita rosie cu ei, sa fie si eu cuminti 😉 .

dsc06346_1

Il asteptam pe mosul si sub brad, iar cadourile care ajung mai devreme sa nu va inchipuiti ca stau frumos ambalate sub brad, se despacheteaza cat clipesti pai sunt de la tanti sau nenea mos Craciun cum alfel.

Cat  l-am asteptat pe mosu am indeplinit toate sarcinile pentru ca sa il primim intr-o atmosfera de Craciun:

– am ales un bradut dragut si l-am impodobit cu conuri, ghirlanda si cu jucarii eco

dsc06322_1
-Lia e bun bradul ales? (Nu m-am grandit sa zic “frumos” in loc de”bun”:) ).   Lia pune limba pe el si imi zice: -Daa, da inghimpa 🙂         P.S.Bradul primeste zilnic imbratisari calde de la ea

dsc06515

dsc06496
Si jucariile sunt bune pentru a impodobi bradul 🙂

-am facut multi braduti neobisnuiti

-am facut decoratiii si jucarii pentru brad hand-made

-am facut fulgusori pe geam

-am avut mic dejunuri cu povesti

-am fost craciunei cu caciulita rosie ,cea care face pe oricine mai bun

 

-biscutii pentru mosul nu puteau sa lipsesca din lista noastra cu activitati (revin cu o postare despre acest proces frumos)

 

dsc06580
Bucurie,emotie,concentrare…

Ne-am bucurat sa impartim emotia acestei frumoase traditia cu nepotelele mele, chiar daca fiecare la casele lor, facand aceeasi activitate ne simtim impreuna.

image-0-02-05-8dde36ae8c1b8f997041d0a9027245d8841cb3936770157a2d9477acd84e570e-vimage-0-02-05-5430b98e0eb2fa683f05d2befc4241153c979eedbb35032d2a116b5b85cb4019-vimage-0-02-05-c7db1e7e62e89b32771f6e487a1e27b65c850abf258e1c5dc5a63a0493127c18-v

Si daca am fost atat de cuminti azi seara chiar a venit mos Craciun.

Intalnirea a fost emotionanta, initial fugit un bratele mele putin speriata, apoi s-a acomodat cu mosul bland cu vocea calda.

Off ce frumoasa e copilaria, e minunat sa ii analizez mimica si ochisorii in asa momente pline de emotie.

I-a spus poezia mosului, i-a cantate si a primit cadoul dorit.

Azi ea m-a impresionat cand si-a cedat cadoul verisorului ei care negocia cadoul lui cu mos Craciun contra unei poezii, vazandu-l putin blocat si trist ca uitase poezia, i-a intins cadoul ei inca impachetat <3. 😉 Sharing is carring.

Magia sarbatorilor ne v-a bucura inca cateva zile asa ca  profitam de emotii pozitive si culegem amintiri de neuitat.

Craciun Fericit va dorim!

Sa fiti sanatosi, fericiti si impliniti.

Cu drag,  Mami si Lia ❤

Leave a Reply

