7 decoratiuni de Craciun facute “altfel” in acest an.

Mereu mi-au placut lucrurile facute “altfel”, abatute de la regula, intelese si apreciate de putini care le  vor vedea si am incercat cat de des posibil sa le fac sau sa le aduc in viata mea.

In Decembrie de anul acesta am reusit cam 80 % din ce mi-am propus in ce priveste proiecte Diy, altele 20% procente voi incerca sa le realizez chiar si dupa sarbatori, din pura curiozitate de a simti placerea rezultatului.

Dar sa va zic acum despre cele realizate si apreciate de fetita mea, care participa de zor la toate cot la cot cu mine.

  1. Pe primul loc in topul emotiilor ei a fost bradul nostru eco.
    Inca din copilarie mi se trage dragostea pentru bradul impodobit cu luminite, inca de atunci ma despart tare greu de el, de regula ma conving sa il scot din casa cand ramane doar scheletul golit de ace din el.

Niciodata nu am avut un brad artificial de Craciun, desi imi doream unul sa il pot impodobi pe 1 decembrie si sa uit sa il mai despodobesc.

De regula cumparam un brad verde cat mai aproape de Craciun, asa ca anul acesta nu am mai avut rabdare sa astept emotiile sarbatorii si am facut cu Lia un bradut “alfel” , unul vesnic “verde”.

dsc06313

Pentru el am avut nevoie de 3 palete din lemn pentru a forma un triunghi.

dsc06239

Laturile le-am prins intre ele cu ata tip funie si la baza am intarit cu elastice.

dsc06240

Odata ce l-am vazut “copacel” ne ramanea doar sa punem beculetele,doar ca domnita mea a dorit sa devina ea intai bradut impodobit si am avut de negociat mult dupa asta sa mi le cedeze.

dsc06253

Buuun, totusi am convins-o , dar provocarea era inainte, nu puteam imparti banda cu adeziv,cu care am lipit firul de luminite, apoi dreptul de a prinde bine firul de bradut.

Am reusit sa il aprindem exact cand a venit tati de la lucru, maaare fericire pe capul Liei. Era toata un zambet si abia de reusea sa se opreasca din exclamari si insistenta sa punem mana pe bradut.

dsc06271

Dupa ce l-a admirat cateva minute bune m-a anuntat ca vrea sa puna pompoane pe el. Zis si facut 🙂 ! Am primit ideea ei cu entuziasm .

Pot sa va asigur ca atata bucurie nu am mai citit in ochii si glasul ei si ca nici bradul  cel adevarat cumparat peste cateva zile nu a emotionat-o atat.

Dupa cata fericire a exprimat imaginati-va cat de greu a adormit in acea seara, era ca argintul viu 🙂 .

Sa faci un astfel de bradut nu e doar interesant, dar si un exercitiu bun pentru creativitatea micutului, acum ea asociaza forma de triunghi cu un bradut.

Astfel de bradut este o solutie ideala pentru spatiile mici sau pentru a da nastere unei traditii noi de a intala un brad de Craciun si in camera copilasului.

2. Pe locul doi in topul entuziasm au fost jucariile noastre pentru bradut, am decis sa-l impodobim cu jucarii eco- un tip facute din coji de portocale, iar altele din aluat sarat si desigur nu am putut rata ocazia sa facem o ghirlanda din jucariile ei.

Jucarii pentru brad din portocala le-am dat conturul dorit cu formele ei pentru modelat.

dsc06626dsc06632

Noi nu le-am uscat pana a le pune pe brad le-am pus proaspete, inca cu miros imbatator, s-au uscat pe brad , dupa uscare ele se micsoreaza putin, formele prea mici practic iso pierd conturul, dar restul raman la fel de dragute.

dsc06760dsc06665dsc06757dsc06667

Taare mult i-a placut experienta, am apelat la activitatea aceasta si in zilele cand aveam nevoie sa fac ceva treaba, savurand linistea.

3. Jucariile din aluat sarat

le-am facut dupa “reteta” folosita la magnetii de Paste, adica proportie de 1-1 faina/sare si putina apa calduta. Acest tip de aluat sarat il folosim foarte des pe post de ” plastelina” si inca e entuziamata ca prima data.

Conturul l-am obtinut tot cu formele de modelat, apoi le-am lasat la uscat si vopsit.

4. Ghirlanda din jucarii de lemn

 

Am renuntat de ani buni la beteala de brad care il impopotona ca pe o “chirita”. Anii precedenti foloseam buchetele rosii pe post de beteala, anul acesta insa m-am gandit sa renunt la orice e in categoria “decoratiuni clasice”pentru brad, ma gandeam sa folosesc si pompoane, pentru ca Lia le adora, dar am ramas doar cu jucariile Pana la urma pentru a nu inzarzela.

Apropo voi tot impodobeati bradul si cu bomboane in copilarie? Eu da ! Si erau parca mai gustoase de pe brad. puneam langa fiecare ata cu bomboana si un puf de vata pentru a imita zapada.

…Dulci amintiri…!

Dar sa revin la ghirlanda :).

A fost simplu de tot. Doar jucarii puse pe ata tip funie si e gata ghirlanda.

dsc06756

 

5. O stea in stil rustic

Tare demult visam sa fac o asa stea…

Cu doar cateva crengute alese la intamplare si ata am inghegat un vis si mi-am invatat fata cum sa faca o stea.

dsc06645dsc06647dsc06759dsc06648

 

6. Un mini “camin”

dsc06673

Ideea aceasta nu a fost planuita a aparut spontan in timp ce impodobeam bradul, aveam o lada si liste vrascuri deja vopsite si pregatite pentru alte doua proiecte pe care nu m-a ajuns timpul sa le termin.

Anul trecut am facut un camin din cutii de carton, cu un foc parca real, decoratie care a intensificat atmosfera de Craciun si mi-am promis atunci ca vom pastra traditia si anii urmatori, dar anul acesta nu a incaput in planuri.

Nostalgia acelui ” camin” probabil mi-a alimentat ideea de a improviza unul mic de tot,dar cu efectul pe care l-am intuit.

7. O cununa de Craciun rustica

dsc06446_1

Deja v-am zis ca sunt topita de jucariile din lemn ca decor, dar nu am mentionat inca ca orice lucrusor facut din lemn, orice decoratie ma fura pentru minute bine.

Luna asta am primit un cosulet din vreascuri care m-a cucerit , a fost dragoste la prima vedere.

dsc06375_1

Atunci inca nu stiam ca v-a deveni cununa de Craciun, inca nu imi imaginam cum voi folosi constructia de vreascuri, un lucrusor insa era sigur, era balsam pe sufletul meu.

In una din zile l-am “nins” cu vopsea alba si avis dupa asta a rasarit ideea de cununa, ba chiar l-am incercat si pe post de cosulet de fructe pentru  uratori si colindatori, ambele idei mi-au suras,cununa a castigat.

Dupa ce am incercat cateva ornamente pentru ea ne-am oprit la varianta final cu conuri.

dsc06391_1dsc06446_1dsc06378_1dsc06372_1

Lia  fost  incanta sa o decoreze de fiecare data si mai ales sa o “ninga” cu vopsea.

Noi stim deja ca anul t-il faci bun doar gasind frumosul in orice, doar zambind si bucurandu-ne ca ne avem si apreciem.

Va dorim un an frumos, cu copii sanatosi si zglobii.Sa aveti inimile implinite si gandul limpezit.

La multi ani!

Cu drag , Angela si Lia<3

2 thoughts on “7 decoratiuni de Craciun facute “altfel” in acest an.

Leave a Reply

