Un mărtişor pentru românul din inima Ta.

Un mărțişor nu e doar culoare,

E omenia pe care orice român o are,

E semn că încă îți iubeşti țara,

Că duci tradiția nu ca povara,

Că iți iubesti graiul și neamul,

Că porţi în piept dragoste nu cu gramul,

Că ții minte de radăcini, că nu le prinde nimeni în mărăcini.

Să porți un mărțişor copile,este şi dragoste de sine.

Să duci tradiţia departe chiar de nimeni nu o să-l mai poarte.

Să bucuri oameni cu culoarea,

Ce te bucură ca o floare,

Roşu de dragoste, Alb de curat

Dacă îl porţi azi esti Român însemnat.

Azi de 1 Martie, de Mărțişor, mi-am propus să încep ziua cu o farfurie, care a apărut ca un răspuns la emoțiile aduse de un cântec care m-a marcat profund, Drumul spre casa , aşa am schițat farfuria cu mesaj pentru mine, pentru tine şi pentru toţi românii plecaţi de lângă casa parintească.

2017-03-01_08-06-18

Am schițat acei parinţi tineri cu un copil crescut în doi, plecaţi din cuiburi încă fiind studenţi, cu patru parinţi ramaşi cu dor langă casa parintească, o mamă cu ochi scaldați în iubire şi un tată ce o susține Barbat.

Am desenat pe inima lor mărțisoare pe care le poarta oriunde ar fi pentru a le aminti de dragostea de neam, de parinții ce îi asteapta pe prag şi pentru a duce tradiția in inima copiilor şi nepoţilor lor.

Am farfuria închegată dintr-un pumn de cereale: grâu,orez,hrişca,secară,bob,…plus mirodenii, totul pregatit cum o facea cred şi bunica.

Pe lângă farfurie am scris dintr-o suflare şi câteva versuri schioape, care însă transmit exact ce vreau ca într-o zi să moştenească copilul meu-Dragostea de românesc, de tradiții, de frumos…

Copila mea m-a întrebat ce e pe farfurie şi cu un nod în gât am bucurat-o cu povestea mărțisorului din inimi, restul s-a rezumat la imagini ca mama,tata,copilul,casa…o las să mai creasca pe restul să le ştie, acum e bucuria copilariei…

2017-03-01_08-14-09

Revin la poza când va fi suficient de mare pentru a întelege sensul ce am vrut să îl dau farfuriei cu poveşti.

În prima zi de primăvara, vă doresc multa sănătate, dragoste şi bucurii îmbelşugate.

As prinde fiecaruia dintre voi un martişor, să vă poarte noroc şi să aveţi un an cu spor.

Am scris greu textul de azi, cu nod în gât,cu emoţii ca după ce devii mamă  şi cu gândul că poate ajunge şi la voi emoţia pentru a primi exact mesajul transmis.

SA NE IUBIM TARA CU DOR.

Cu drag, Angela.

 

 

Leave a Reply

