Mărtişor din nuiele

In fiecare primavara aducem sarbatoarea in casa si printr- un martisor de dimensiuni mari, care sa ne impodobeasca casa.

Anul trecut am reusit printr-o compozitie cu elemente de primavara, desenate pe pietre, martie de anul acesta insa este inmiresmat cu un martisor facut din nuiele.

A fost un proiect diy emotionant, de fapt, ca toate celelalte pe care le realizez cu fetita mea (2 ani).

Voi lasa pozele sa descrie tutorialul,sper ca pozele vor transmite si emotia procesului.

1.Am inceput prin a alege nuiele si a le taia pe marimea potrivita.

Partea cu taiatul a fost printre cele cu interes maxim din partea copilei.

Desi, stiu ca abilitatea de a manui o foarfeca este foarte benefica pentru motricitatea fina a piticii inca ezit sa ii permit sa o foloseasca fara ajutorul meu, din motive de securitate, mai ales ca nu avem inca o foarfeca cu varfuri rotunde.

p_20170228_150545p_20170228_144725

2. In pasul urmator am legat cu funie nuielele in straturi astfel incat sa obtinem niste “fulgi”.

Iar pentru a combina craft cu metoda de imbogatire vocabular fiecare pas il comentam si o indemnam sa repete sau sa imi explice ce facem,faut astfel am repetat notiuni ca mare-mic, mai mare- mai mic, cel mai mare/lung/ scurt..

Am invatat verbe deduse din proces ca :”a alege”,”a potrivi”,” a taia” ..

Recomand si pentru invatare vocabular limba enleza sau alta limba, orice proces ne invata extraordinar de multe verbe,adjective, prepozitii…

Este necesar doar sa alegeti cuvinte potrivite varstei si nivelului de cunoastere a limbii.

Nu as spune ca legatul in noduri a captivat-o pe Lia, ea intre timp si-a gasit de modelat in glod, zicea ca face oameni ca de zapada .

Am gasit partea buna si in asta, astfel iti inveti copilul present continuu in en sau fr.

Desigur, eu am facut cu ea exercitiu de vocabular doar in romana acum, doar are putin peste 2 ani.

Pentru copii care deja fac gramatica e perfect sa alegeti sa vorbiti,sa comentati procese intr-o limba straina,astfel, prin aplicare vor intelege mai usor reguli de gramatica.

Ex. While I am working , you are playing.

Intre pasul 2 si 3 noi am facut un joc de inviorare, unul spontan, improvizat chiar de Lia .

“Fuga cu fuguta aducem  nuielusa.”

Sa stiti ca nu s-a repezit sa i-a mai multe dintr-o data pe rand cate una le-a adus pe toate de pe masuta improvizata pana pe covorasul de muschi.

Inviorarea perfecta pentru a trece la etapa urmatoare a proiectului.

O fetita determinata si cu un zambet cat un soare aceasta era imaginea care imi bucara ochii.

p_20170228_150621

p_20170228_150658p_20170228_150537p_20170228_150809p_20170228_150455

3 .Etapa cea mai exloziva in emotii -vopsirea martisorului cu alb si rosu.

This slideshow requires JavaScript.

 

Acesta etapa a avut nevoie de doua zile, dupa prima vopsire am lasat “fulgusorii” sa se usuce bine si a doua zi am revenit sa mai vopsim inca odata cu rosu

 

4. La sfarsit am adaugat cate un fir de alb si rosu si martisorul a fost gata sa imbrace casa in miros de martie si de primavara.2017-03-06_15-52-332017-03-06_15-55-55

Noi doua astfel l-am bucurat pe tatic, insa cred ca si bunicile ar fi incantate sa primeasca astfel de martisoare.

Va spunem o zi buna si va asteptam cu drag  pe pagina de Facebook sau sa reveniti pe blog.

Cu drag, Angela si Lia ❤

Leave a Reply

