Farfurii cu rime

Salut, frumoasele mele mamici si fideli tatici ( chiar ma bucur ca am observat cativa tatici printre vizitatorii fideli) care urmariti blogul meu.

In februarie va anuntam ca pe langa farfuriile cu povesti incepeam atunci un proiect de reinventare a acestor farfurii, pe care l-am numit Farfurii cu rime.

De ce cu rime?

Pentru ca in aceasta perioada fetita noastra este foarte interesata de poezii scurte, de carti cu imagini, de cantece, de orice implica o descriere si o insiruire de idei.

Mereu am avut perioade cand ma apuca ” muza ” sa schitez randuri pentru o poezie sau cantecel, insa de cand o avem pe Lia asta a devenit un obicei.

Spre deosebire de cat de usor memoreaza Lia acum versuri eu memorez destul de greu, asa ca cand imi cere sa ii zic o “pozie” ( a se citi poezie) despre iepuras sau alt animal imi e mai usor sa o “ingheg” pe loc decat sa imi amintesc una din carti.

Toate cantecele de leagan pe care i le-am inganat pana la 2 ani au fost compuse express si niciodata repetate aceleasi randuri, caci nu le tineam minte si a doua oara mereu veneam cu “versuri” noi pentru o melodie.

Probabil ca s-a prins ca e accesibila varietatea de cantece si se intampla sa ma opreasca si sa imi zica :

-Canta-mi despre Sofia, mikey mouse sau despre oricinei vine ei in minte.

Probabil nu as fi avut ideea si curajul sa le scriu pe o foaie sau sa le postez pe blog daca nu gaseam in inceput de februarie un blog care m-a captivat si m-a facut ca   pentru prima data in viata sa citesc un blog lung de cativa ani timp de 2 ore de la sfarsit pana la prima postarea.

Este blogul unei mamici care are o carte cu Retete gustoase si rime haioase, am cunoscut-o din grupul de mamici mentionat intr-o postare anterioara, pe langa jocurile prezentate de ea era si o poza cu una dintre farfuriile ei, avand reteta descrisa prin versuri.

M-a topit si am mers dupa link sa aflu mai multe detalii.

Asa am facut cunostinta cu o fiinta foarte creativa,  un blog in care se vede un progres frumos de idei.

A inceput prin lucrari handmade, bentite pentru fetite, apoi  decor pentru serbari, am dat de invitatii care m-au impresionat, carti de vizita extraordinare, semne de carte, pofta mare pentru a face poze deosebite, proiecte fotografice…pana intr-un final copilarind cu baietelul ei a reusit sa faca o carte cu Retete gustoase cu rime haioase.

In acceiasi zi am contactat-o pentru a o felicita si lauda pentru atatea idei frumoase si desigur pentru a afla cum sa cumpar cartea.

Eu fiind indragostita de foarte mult timp de farfurii frumoase pentru copii mi-a fost suficient sa inteleg ca e exact pe gustul meu chiar dupa coperta, cand am avut insa sansa sa ii descopar paginile m-am bucurat de fiecare imagine ca un copil mic de o jucarie draga lui.

Anume aceasta mamica m-a inspirat, m-a incurajat si motivat sa reinventez proiectul la care deja culegeam amintiri #farfuriicupovesti, “sa sterg praful” de pe versurile mele timide sa incerc sa schitez altele noi si sa ma avant in noua provocare #farfuriicurime.

Noi doua am asociat aceasta pofta de versuri facute dupa farfurii cu un “virus”, care odata luat te tine rau.

Sa stiti ca din februarie pana azi am avut ocazia sa mai descopar cel putin inca doua persoane care la fel au prins acest virus fiecare in felul ei si puse in lumina care le caracterizeaza, chiar am fost fericita sa observ ca au aparut dupa asta astfel de farfurii cu rime sau doar cu personaje dragute si la alte colege, sa intalnesc mamici care mi-au zis ca le-am inpirat sa faca si ele farfurii pofticioase copiilor, ba chiar imi creste inima cand prietenele mele imi trimit poze cu farfurii inspirate de Copilaria mamicilor.

Acesta a fost scopul meu cand le-am publicat, cand am anuntat ca fac astfel de proiect cu copila mea- sa se imulteasca mamicile care fac farfurii pofticoase, sa savuram mesele copiilor presarand in ele pe langa multa dragoste si mult joc, creativitate, comunicare.

Pe mine aceasta metoda m-a atras nu atat pentru retete, desi e clar o sursa formidabila pentru a aduce pe masa noastra o retete noi, cat pentru sansa de a aduce jocul si dezvoltarea copilasului chiar si in timpul meselor, aici mi s-a aprins curiozitatea de a o descoperi ca tehnica.

Este o metoda extraordinara pentru a motiva mofturosii sa manance cu pofta, dar si o sansa in plus de al invata vocabular nou atat prin cuvintele versurilor cat si prin descrierea imaginii si desigur o metoda foarte utila pentru a dezvolta creativitatea copilasului.

Dupa primele #farfuriicupovesti Lia a inceput singura sa faca desene pe farfurie in zilele cand ii le servesc obisnuite.

Din cartea acestei mamici am fost curioasa sa incerc Leul care este si pe coperta, romanitele, ba chiar toate  farfuriile imi fac cu ochiul sa le incerc.

img_carte

A13_quinoa_legume (1)

Desigur pentru prezentare am venit cu versuri proprii, cu detalii noi, ingrediente diferite si o abordare care ma caracterizeaza.

Inca din start am intuit ca ar fi o metoda frumoasa si delicioasa pentru a invata vocabular nou nu doar in romana, dar si intr-o limba straina.

Pastrez toate pozele, la sigur imi voi surprinde studentii la ore prin astfel de carduri neobisnuite cu vocabular.

Daca ati urmarit pana acum postarile mele cu #farfuriicupovesti sau #farfuriicurime la sigur ati observat au ca alimente principale cereale diferite,legume si fructe, lactate si chiar carnita.

M-am axat mai mult pe aceste alimente pentru ca le consider extrem de benefice in meniul copilului.

Adesea mofturile copiilor la mancare ne conduc spre a elimina anumite alimente astfel evitand o situatie de conflict cu ei, in detrimentul aportului bogat de fibre, vitamine si minerale.

Eu stiu ca pastrand aceste elemente cheie in meniu ii voi asigura copilului meu o digestie buna si o crestere corecta, plus astfel ii voi antrena o obisnuita de a manca sanatos si corect.

Totusi, niciodata nu o pun fortat sa manance ce refuza, doar ii dau o pauza si ii prezint apoi alimentul intr-un mod nou, poate mai apetisant sau mai atragator.

Dar sa ma intorc la carte, ca m-am abatut de la tema.

Iata ce mi-a iesit, vedeti  pozele si versurile aici   si aici.

Inca din start am zis ca merg pe o varianta de versuri in engleza si una in romana desi uneori ma prinde valul si scriu chiar cate doua variante, alteori in engleza sau in romana nu imi vine ideea si nici nu fortez momentul.

Ma bucura faptul ca fetitei mele chiar ii place aceasta tehnica de invatare, mereu mananca cu pofta, chiar am facut si un mare progres in a scapa de   de a cere sa vada  desene animate sau cantece pentru copii in timpul meselor, totusi mai am de lucrta la tema, o astfel de obisnuita o capeti cat ai zice peste, insa mult mai greu scapi de o deprindere.

De cand fac farfurii pofticioase am observat ca chiar noi parintii ne-am prins in acest joc, eu sunt mereu in cautare de idei noi, iar sotul e curios ce voi aduce nou pe farfuria Liei.

Imbucurator este si faptul ca cei apropiati noua sunt deja curiosi, se intampla sa fiu telefonata si intrebata azi ce i-am facut pe farfurie fetitei.

Daca va doriti si voi aceasta carte o puteti comanda aici, eu va recomand cu mare drag sa cititi si blogul acestei mamici, veti fi uluiti de cat de creativa este.

P.S. 😉 Daca ati aflat  depsre carte de pe blogul meu intai  si inca daca v-am convins cumva  sa o comnadati cartea, nu ezitati  sa mentionati  la plasarea comenzii ca ati  aflat de la blogul Copilaria mamicilor, sunt  sigura ca Vixy  se va bucura :).

Cat despre #farfuriicurime tare sper sa va molipsesc de ele, sa va jucati, sa invatati si sa povestiti cat in luna si in stele cu copiii vostri chiar si in timpul meselor.

Daca va plac postarile mele va astept si pe pagina de Facebook a blogului, sa stiti ca mereu ma bucur de aprecierea voastra, fiecare Like sau Share il percep ca pe un feedback pozitiv si parca prind aripi sa mai aduc postari noi pe blog.

Multumesc celor care s-au abonat la blog, e placut sa va stiu ca reveniti, e placut sa deschid pagina blogului si sa imi licareasca stelutele de apreciere ca semn ca v-a placut.

In special  spun un mare Multumesc pentru sustinere si apreciere bloggerilor colegi:

http://emotiidemamica.ro

http://altblogdecalatorii.wordpress.com, un blog de calatorii foarte frumos si util, care ma inspira pentru #dordeduca. Apropo, desi nu ne cunoastem decat din randurile blogurilor, autorul acestui blog este primul barbat, desigur dupa sotul meu, care a sustinut si a apreciat inca din start Copilaria mamicilor,

https://puzzlemulticolor.wordpress.com

https://mrs-twinkle.com

http://www.jurnaldemama.com

https://bowsandunicorns.wordpress.com

https://turmyhebdo.wordpress.com

Am tinut sa multumesc public caci datorita lor, prin reatiile lor m-au ajutat sa inteleg ca blogul aduce un feedback pozitiv astfel nu am renuntat la ideea de a continua blogul, desi recunosc am avut perioade mai pesimiste cand m-am intrebat daca merita blogul tot efortul pe care il depun, toata energia investita, timpul acordat lui.

Va astept mereu cu drag, eu sper sa aduc acea informatie care va va convinge sa reveniti.

Cu drag, Angela.

*pozele apartin autoarei cartii, nu pot fi copiate sau preluate fara acordul ei
Leave a Reply

