Goodbye March Hello April

Un martie care a trecut cat am clipit din ochi.

A fost unul vesel, colorat, dragastos si plin de frumos.

L-am intalnit cu un Mărțişor dulce pompon, am bucurat cu gingasia lui nu doar inima noastra, dar si ochi curiosi, l-am purtat cu mandrie nu doar in piept, dar si in suflet si dupa cum cere traditia azi il lasam intr-un copac inflorit.

P.S. Bratara martisor o pastra pentru anul viitor e mesterita si oferita cu dragoste  de bunelul.

Pot sa zic ca ma simt un roman implinit, am transmis copilului nostru inca o traditie demna  de pastrat.

P_20170330_150833

Maine vom spune optimisti Salut Aprilie, o luna care ne aduce cu ea alte clipe, emotii, trairi, culoare si pofta de viata.

Eu am emotii caci vine  un Aprilie diferit decat in alti ani, acum fata noastra culele emotii, deja nu mai este un bebelus, e curioasa si dornica sa descopere tot noul adus de ziua de maine.

Pe langa marea pregatire de Paste cu traditii si obiceiuri am zis sa mai aduc cateva note frumoase acestei luni.

Prima pregartire a fost pentru 1 aprilie Ziua internationala a pasarilor,  nu puteam eu sa nu profit de o astfel de ocazie fara  sa o invat pe Lia sa apere, sa protejeze si sa hraneasca pasarile, mai ales ca ea e mereu cu ochii dupa ele.

Azi visul meu din copilarie de a face ” un restaurant si hotel” pentru pasari  a ajuns sa prinda viata in copilaria Liei.

P_20170330_171450

Pana a realiza dorinta cea mare de a face o casuta pentru pasari din lemn am ales sa facem doua din ce avem prin bucatarie.

Prima am mesterit-o dintr-o ambalaj transparent, am adaugat putina culoare in exterior, am agatat-o prin firele de funi prin gaurele  pe care  le avea deja si a ramas doar sa avem grija sa adaugam zilnic seminte in ea.

 

P_20170330_171621P_20170330_171613P_20170330_171608P_20170330_171851

A doua am zis sa aiba  si acoperis, am zis sa incercam sa obtinem asta dand a  doua viata unei cutii de capucino.

Lia a fost tare incantata, a luat-o drept gentuta, oricat am incercat sa o conving ca e o casuta pentru a hrani pasarile, am reusit doar dupa ce s-a jucat  pe saturate cu ” gentuta”.

Schimbarea incepe cu noi,  iar copii invata cel mai bine prin exemplele noastre de conduita.

A doua fata  lui 1 Aprilie a venit sub forma de peste, acel Poisson d’Avril  ( si aici) despre care invatam an de an la franceza a venit timpul sa il pun in practica cu fetita noastra.

Am adus povestea lui Poisson d’Avril prin o gustare cu parjoale din orez alb, orez rosu si quinoa totul intregind forma unui peste mic.

Un picnic cu pestisori deliciosi, un ceai mare si multe povesti despre pestele  aprilie asa am decis sa ramana in amintirea ei prima lectie despre aprilie.

P_20170330_171016

P_20170331_164248.jpg

P_20170330_171317

 

Un joc cu pesti facuti de mamica ii indulcea povestea.

Dupa ce a prins ideea traditiei de 1 Aprilie era  exact timpul de mesterit si colorat pestisori si exersari  exclamatii de “Poisson d’Avril!!!”

Si adaugam un ” scai” facut din hartie adeziva impaturita si vioi  ne indemnam exclamand ” Poisson d’Avril!!!, restul instructajului ramane pe maine sssss  sa nu ne speriati ” pradele” glumelor noastre.

P_20170331_104045_1.jpg

Si o bagheta magica pentru  a vraji glumitele.

P_20170331_163559

P_20170331_163506P_20170331_163624

Copiii sunt minunati!

Noi, parintii suntem binecuvantati ca avem sansa sa ne traim a doua oara copilaria colorand-o pe  a lor.

Spor  la joaca!!!

Leave a Reply

