Învaţă să trăieşti cu generaţia iPhone

Cum e sa fii copil? Fiecare dintre noi am simtit acest sentiment, fiecare dintre noi am trait copilarii, ani ai adolescentei,tineretii si lectii de viata diferite.

Fiecare dintre noi am fost ghidati de parinti, profesori, adulti cu sfaturi bune sau mai putin bune, pe placul nostru sau al lor, cu influienta sau fara si ne-am croit calea, tind sa cred ca mergem toti pe o cale proprie nu una manipulata de vise straine.

In peste 12 ani de experienta ca profesor de engleza si franceza am intalnit foarte multi copii si parinti.

Copii care isi cresteau visele lor si altii care isi lasau aripile manipulate de dorintele parintilor .

Am intalnit si adulti cu rani trase dupa ei din copilarie, cu regrete ca nu si-au ales calea inimii lor.

Am avut norocul sa cunosc parinti pe care ii voi purta o viata in inima ca exemple de parinti buni.

Am avut si sansa sa invat din comportamentul  unor parinti cum sa nu fac cand era sa devin mama.

Am ascultat copii de scoala sau deja studenti la universitate, rusinati de controlul direct si excesiv al parintilor, copii manipulati emotional, indiferenti sau infuriati caci erau presati sa invete ce nu ii interesa, copii dezichilibrati emotional din cauza cerintei de a avea note mari.

Pe o buna parte din ei am reusit sa ii ajut sa iubeasca totusi Engleza sau Franceza, insa nu despre asta vreau sa scriu azi.

Tot fiind profesor am privit ochisori criticati in public si in prezenta lor de nereusite, copii comparati cu altii mai buni sau mai rai.

Am fost asaltata de apeluri de la parinti in orele decente si indecente, voci disperate de a tine urma copilului sau, parinti pe care i-am ascultat, poate indrumat, poate linistit sau poate le-am spus verdele in fata unde cred eu ca ei gresesc sau ce simte copilul sau.

Am invatat din toate si inca invat.

Cand nu eram parinte ii criticam uneori poate, azi privind in urma ii inteleg diferit.

Noi ca parinti intalnim provocari care ne dezbat de la planurile din teorie, pe langa incercarile clasice ne mai complica si tehnologia soarta, traim online si offline, ne vedem copiii atrasi de telefoane, tablete…internet, ne simtim furati de internet uneori si incercam sa scapam.

Azi incerc sa ma privesc dintr-o parte, sa ma observ cat ma absoarbe generatia iPhone, cat sunt in stare sa ma feresc de lava acestui vulcan, cat imi voi putea feri copilul de online si gadgeturi?

Avem si un noroc, accesul la informatie a devenit mai disponibil decat oricand, intr-un click gasesti solutii si oamenii potriviti care sa ne ajute.

Asa a ajuns la mine si invitatia colegei si prietenei mele la seminarul “Generatia iPhone”, unul pe care il recomand cu insistenta.

De ce?

Acum doua zile am citit o postare intr-un grup pentru mame care m-a convins ca parintii au nevoie sa-si auda/vada copiii si sa se auda/sa se vada pe ei pentru a gasi raspunsuri si solutii.

Iata textul:

Screenshot_20170505-171539_1

Simtiti  cat doare? Acesti copii cresc si devin rebelii generatiei iPhone- compusa din parinti iPhone si copii iPhone.

Astfel de randuri ilustreaza doar o fata a problemelor aparute odata cu telefoanele si internetul, despre alte fete dureroase ne zguduie stirile in ultimul timp.

E grav da? Eu cand am citit mi-am zis ca seminarul pentru parinți cu tematica “Generația iPhone” pare sa fie exact cheia spre solutii.

Seminarul organizat de  Friendly English School o are ca invitata de onoare pe Mihaela Tatu, pe pagina evenimentului am gasit urmatoarele detalii:

“Sunt invitați părinții și buneii care doresc să afle raspusul la multe întrebări legat de noua generație de copii.
Ei nu sînt nici răi,nici buni, ei sînt diferiți și acest lucru trebuie acceptat.
Cum să îi întelegeți?
Cum să aveți o relație bazată pe armonie,încredere,dragoste,respect și stimă reciprocă?
Cum să motivați acești copii să aprecieze valorile vechi?
Acestea sînt doar cîteva dintre răspunsurile pe care urmează să le aflați.
Alte subiecte de la acest seminar sint:

– educatia unui copil incepe o data cu educatia parintilor.
– copilul nu este “o boala” care trebuie tratata.
– nevoile copilului sunt timpul de calitate petrecut cu parintii, iubirea si atentia.
– exemplul persona este cel care functioneaza in procesul de educatie al copilului.
– copiii ofera lectii de viata si reprezinta karma pentru parinti.
– diferentele intre parinti si parintii intelepti.
– cum influenteaza societatea atitudinea copiilor fata de propria existenta.
– Influenta online-ului asupra copiilor
– pericolul lipsei de informatii si a abundentei de informatii asupra copiilor si parintilor deopatriva.
– nu putem cere copiilor daca noi nu constientizam starea in care se afla relatia noastra cu ei.
– femeia este cea care genereaza transformare intr-o societate, asadar si in familie si in individ.
Respectiv mama.”

Alte detalii gasiti pe pagina evenimentului si pagina organizatorilor.

Eu am stiut din prima clipa ca imi doresc sa fiu acolo si am simtit nevoia sa indemn pe fiecare parinte in parte sa vina la seminar, sa asculte si sa se reinventeze ca parinte, ca Om.

Va astept pe 13 Mai la o lectie  despre viata cu parinti si pentru parinti.

Update:

Am si o veste buna!!!

Va invit la un Concurs!!!

Am un bilet pentru 2 persoane si o voi da persoanei care va intruni toate cerintele acestui concurs :

1. Like paginii facebook  Friendly School

2. Like paginii facebook a blogului  Copilaria mamicilor

3. DISTRIBUIE aceasta postare!!!

4. TAG unei persoane cu care vrei sa mergi si lasa un COMENTARIU la acesta postare in care ne spui: De ce vrei sa fii la acest seminar?

Rezultatul Concursului va fi anuntat vineri 12 Mai la ora 12.00, voi alege participantul cu cel ma convingator comentariu.

Cu drag , Angela.

Leave a Reply

