Poveste cu povețe pentru părinţi de la Mihaela Tatu

Bine vă găsesc  din nou

🔥La focul cu poveşti 👑.

Deşi am menţionat că poveştile vor veni odată pe lună se pare că ele decid singure cănd să apară, azi avem o “editie speciala”, un guest post foarte util pentru fiecare parinte venit ca feedback de la seminarul Generatia iPhone organizat de Friendly School, unul care a avut-o ca invitat de onoare pe Mihaela Tatu, cea care este de 3 ori Femeie.

Invitata mea de azi este Kate Rotari, câstigatoarea concursului pe care l-am avut pe blog în colaborare cu Friendly  School, vezi aici

Mulțumim Kate Rotari pentru că ai acceptat să împarţi cu noi informaţia absorbită la seminar şi impresiile tale.

🔥📃 Poveste cu povețe pentru părinţi  de la Mihaela Tatu.

By Kate Rotari:

18222339_795155027299798_3026797114801760067_n
Poveste de noapte buna pentru parinti           !!! Poza preluata de pe internet

“Seminarul “Generația iPhone” de Mihaela Tatu

“Copiii nu ne aparțin, ei sunt veniți să-și urmeze propriul drum în viață.”

Mie îmi place să cred că nimic în viață nu e întâmplător, că fiecare persoană pe care o întâlnim și fiecare eveniment din viața noastră vine atunci când trebuie să vină și când suntem noi pregătiți că să-i primim în viața noastră. Astfel de eveniment a fost întânirea cu doamna Mihaela Tatu, o femeie extraordinară, cu o energie debordantă  pe care am cunoscut-o la seminarul “Generația Iphone”. Chiar dacă dumneaei a mai fost prin Chișinău și a susținut mai multe seminare, nu am reușit niciodată să ajung la ele și acum știu sigur că nu eram pregătită s-o cunosc atunci. Acum însă a venit momentul să ne cunoaștem reciproc, pentrucă femeia din mine s-a stins cumva de-a lungul timpului și am intrat în rutină și credeam că mi-am pierdut rostul. Doamna Mihaela a venit în fața mea ca să mă scuture puțin și să-mi amintească că de mine depinde alegerea pe care o fac, de la mine vine schimbarea și că eu sunt cea care hotărăște viitorul și cel mai important: niciodată ne prea târziu să o iei de la capăt, nici la 30, nici la 40 și nici chiar la 50. Viața ne aparține doar nouă, indiferent de ce vor ceilalți de la noi, părinții, rudele, prieteni, indiferent de așteptările lor, eu sunt cea care decide scopul meu în viață și moștenirea pe care o las în urmă. Femeia aceasta a venit cu inima deschisă și ne-a împărtășit experiențele ei de viață, experiențele ei de mamă, problemele cu care s-a confruntat în relația mamă-copil și cum a reușit împreună cu fiica ei să treacă prin toate, ca la 50 de ani ai ei să audă de la Ioana că-i este cea mai bună prietenă.

Să fii un părinte bun e cea mai grea meserie din lume. În primul rând trebuie să vrei să fii, și să muncești zi de zi asupra ta pentru a deveni un părinte bun pentru copilul tău, dar mai întâi trebuie să lucrezi asupra ta și să te pregătești încă de când copilul se află în burtică la mama, copilul are nevoie de înțelegere, conexiune cu părinții încă din prima clipă din viața lui.

Dar femeia e cea care generează transformarea, adică mama este cea care aduce emoția, menține înțelegerea și crează armonia într-o familie. Noi, femeile avem un dar unic de la Dumnezeu, de a fi mame, de a da viață unei ființe. Și de noi depinde cum alegem să ne creștem copii, cu înțelegere, respect reciproc și cel mai important prin exemplu propriu.

Adesea, noi părinții credem că avem tot dreptul din lume să ne impunem copii să facă ceea ce ne dorim noi pentru ei, dar uităm și poate nici nu ne dăm seama prea bine, că ei au drumul lor în viață, ei sunt alte persoane decât noi, ei sunt diferiți de noi și ei singuri trebuie să hotărască ce vor să facă în viață. Da, vor greși, da se vor lovi de ziduri, dar doar de ei depinde să lupte să treacă prin greșeli, doar așa vor reuși să capete încredere, să fie siguri pe ei și să fie niște luptători în viață care vor reuși să-și urmeze calea și să fie cei mai buni în ceea ce vor alege să facă. Misiunea noastră ca părinte este să stăm tot timpul în spate, în umbra lor și să-i ajutăm atunci când ei ne vor cere asta, să-i susținem în orice gând năstrușnic le trece lor prin cap și să-i încurajăm, tot timpul. Nu îi facem dependenți de noi și de iubirea noastră, le dăm aripi să zboare și să se regăsească, să lupte pentru ceea ce-și doresc, să obțină și să se bucure de propriile succese. Dar pentru asta îi pregătim de mici, îi învățăm să aibă valori: verticalitate, punctualitate, integritate, loialitate, empatie și compasiune și asta cel mai ușor învață un copil prin exemplu părinților. Noi trebuie să fim cei care le demonstrăm că se poate de schimbat ceva în societate începând chiar de la tine. Noi, părinții suntem cei care trebuie să păstrăm tradițiile neamului nostru pentru a le putea transmite copiilor care la rândul lor le vor transmite mai departe, și nu  putem să ne negăm rădăcinile și să fugim de valoarea spirituală a neamului nostru.

În cadrul acestui seminar s-a vorbit mult și despre pericolul la care sunt suuși copii noștri atunci când sunt să navigheze liber pe internet, sau sunt lăsați în fața gageturilor pe o lungă perioadă de timp nesupravegheați. Și nu vreau să vorbim aici de pericolul asupra sănătății fizice că îl cunoaștem cu toții, ci despre cât de afectat este starea psihică a unui copilului care nu are limite în privința utilizării internetului. Spațiul online, sau mai bine zis internetul este un loc minunat și indinspensabil în ziua de azi, însă în aceiași măsură este și o lume întunecată care stă la pândă pentru a profita de vulnerabilitaea copiilor noștri. În lumea asta sunt o mulțime de persoane rele și cu intenții periculoase care profită de naivitatea copiilor și îi atrag în lumea lor bolnavă. Aveți grijă de copii voștri, fiți-le prieteni și discutați cu ei orice mică problemă apărută, nu ezitați să-i întrebați despre viața lor, fiți-le mereu aproape și rezolvați orice problemă cu calm, calmul echilibrează și oferă  stabilitate. Fiți mereu disponibil pentru copilul vostru și aveți răbdare cu el, problemele cu care se confruntă copilul sunt la fel de mari ca și ale voastre și el nevoie să-l ascultați și să empatizați cu problemele lui, nu să-i săriți în cap cu reproșuri și cu “ți-am spus eu”. Și niciodată nu-i rezolvați problemele în locul lui, el e cel care trebuie să treacă prin ea, s-o rezolve și să iasă învingător, dar cel mai important cu învățăminte și cu experiență.

Acest seminar a fost o revelație pentru mine, am ieșit de acolo cu dorința de a lucra asupra mea și de a începe schimbarea de la mine pentru a fi o mamă bună pentru copilul meu și pentru a ajunge într-o bună zi și copilul meu să-mi spună că sunt cea mai bună prietena a lui, fie asta și peste 10 sau 20 de ani.

Vă mulțumesc din suflet Friendly English School, în special Corina Munteanu pentru că mi-ați făcut cunoștință cu minunata și inegalabila Mihaela Tatu, și Copilăria Mămicilor pentru oportunitatea de a fi “ochii și urechile tale” la această lecție de viață.”

Copilaria mămicilor: “Cu mare drag Kate Rotari, eu ţie iţi multumesc pentru că nu ai refuzat invitaţia.

Deşi nu am putut fi prezentă la seminar simt că măcar puţin m-am simţit acolo.

Până la o nouă poveste…

🔥La focul cu poveşti 👑 vă doresc să trăiţi copilării colorate şi să culegeţi amintiri preţioase.

Cu drag, Angela, mămica Liei ❤

Leave a Reply

