Povestea Ghiocicăi- Ludmila Moga- o mămică creativă cu miros de dulce şi gustoşel

Salut 🙂

Bine ați revenit!!!

🔥La focul cu poveşti 👑

Se pare că poveştilor le place focul din inimile noastre şi vin mai repede decât le-am visat, asta  e semn bun ;), important să nu ne rărească întâlnirile în jurul focului.

Azi aduc  pe blog povestea pentru Iunie.

De ce azi?

Pentru că este în preajma festivalului Mai dulce, iar povestea invitatei  de azi este ca ruptă din tot ce reprezintă acest festival.

Pentru că este cea mai potrivită în ajun de 1 iunie, este una motivantă, plină de inspiraţie şi de gust.

Azi v-o prezint pe Ludmila Moga – o mămică minunată, un exemplu bun de urmat şi admirat, mămica pentru care maternitatea este perioada de reinventare frumoasa dintr-o profesoară în mult  mai mult decât atât.

Imi este tare dragă mie, este una dintre cititoarele fidele ale blogului meu, este cea care m-a sustinut şi apreciat online mai mult  ca oricine, este cea care m-a motivat prin exemplul ei demonstrandu-mi că creativitatea  si dorinţa ne sunt cheia spre implinire.

Vara trecută am avut fericita ocazie să o cunosc şi în viaţa reală.

Cum? Cand? 🙂

Eu căutam ” stăpâni” borcănaşelor mele rămase  de la piureurile Liei, ea era  să fie cea care urma  să le dea a doua viață.

Vă spun sincer  această Ghiocică soare e chiar mai minunată offline.

Apropo am aflat apoi  că suntem  si vecine de sate de baştină, ambele venim  din Nordul Moldovei, crescute mai aproape decât ne-am fi imaginat.

Când a aparut pagina ei Torturi de la Ghiocica am aflat  că ei sunt familia Ghioceilor cu soare, cei care dintr-o “poreclă” frumoasă dată de consăteni şi-au făcut un alint drag.

O admir nu doar pentru creativitatea si hărnicia admirabilă, dar si pentru măiestria de care  dă dovadă în organizarea timpului său, pentru educaţia oferită copiilor săi, pentru motivarea  de ai creste oameni frumosi devenind astfel exemplul meu de părinte implicat, conectat şi cu un hobby încoronat frumos.

Vă las să o ascultaţi  şi să vă încântaţi! ❤

👑📃 Povestea Ghiocicăi- Ludmila Moga- o mămică creativă cu miros de dulce şi gustoşel.

2017-05-19_15.04.53

  “De când am devenit mamă, mă „chinuie rău muza”(vorba surorii mele). Şi asta pentru că, în prima lună de viaţă, Teo era tare cuminţel şi dormea bine, iar eu, ca să nu mă plictisesc, am început a-mi „descoperi talentele”. Răscolind imensitatea internetului, eram impresionată de frumuseţea lucrărilor făcute de alte mămici şi am hotărât să încerc şi eu a face unele din ele.

Şi a început odiseea mea în magia gătitului. De la mici gustări şi delicii pentru familie, am ajuns să realizez torturi la comandă, transformând un simplu hobby în unul profitabil.


Înainte însă să apară Torturi de la Ghiocica, a fost (şi mai continuă) realizarea buchetelor şi compoziţiilor din bomboane, care bucură nu doar privirea, dar şi papilele gustative.

Când Teo avea să împlinească 3 ani, m-am lăsat dusă de valul creării petrecerilor personalizate homemade. Pe lângă faptul că am reușit să economisesc bani, am primit şi o imensă plăcere, creând invitații, decorațiuni, inventând şi pregătind diverse jocuri/concursuri pentru invitați, nelipsit fiind, bineînțeles, tortul tematic.

received_1338588699571162received_1338588672904498received_1338588669571165received_1338588686237830received_1338588679571164received_1338588692904496

Cu apariția Tinei în familie, timpul a devenit şi mai puţin parcă. Dar asta nu m-a făcut să renunț la plăcerea creației. Ba din contra… acum multe activități se cereau dublate (cum ar fi petrecerile aniversare, mai ales că sunt născuți ambii în februarie (11 si 13)).

Pe lângă sărbători, avem şi o sumedenie de activități creative ce au devenit tradiții într-un fel ( Calendarul de Crăciun, Felicitări hand made pentru cei apropiați, Cadouri personalizate pe care le facem cu toate familia...

Unele cadouri fiind pregătite cu mult timp înainte (Vorba ceea: “Pregăteşte sania din vară si căruța iarna”). 

received_1338589402904425

Copiilor le place mult să participe la pregătirea bucatelor (în special, a dulciurilor), dar şi a altor activități. Încercăm să le altoim de mici dragostea de frumos (mergem la muzee, spectacole, festivaluri), dragostea de țară (descoperim frumusețea Moldovei), dar si dragostea de oameni (tîrguri de caritate, diverse campanii gen “Cadoul din cutia cu pantofi”, “Run Pink Moldova” etc.).

Totodată, încerc să descoper abilităţile copiilor şi în alte domenii. De un an deja frecventăm Centrul Bitonic, unde copiii descoperă tainele nutriţiei dintr-o altă perspectivă(teoretico-practică). Pe lângă cunoştinţele cognitive, acolo mai fac diverse experimente legate de produsele alimentare, apoi gătesc bucate sănătoase, în condiţii minunate şi cu traineri deosebiţi. Condiţii de joacă şi pentru cei mici. Deseori, copiii reţin, apoi aplică în practică, mai uşor ceea ce au învăţat împreună cu alţi copii.

Nu am insistat niciodată asupra unor centre sau activităţi ce le displac copiilor. Am avut multe tentative şi multe din ele au rămas doar încercări. Apoi am descoperit Studioul Inventor: modern, tehnica şi rechezite perfect adaptate categoriilor de vârstă, dar şi captivante totodată. Profesorul lui Teodor a găsit din prima limbă comună cu acesta, reuşind să-l surprindă şi să-i trezească curiozitatea. Copiii construiesc din piese Lego diverse aparate pe care le conectează la calculator şi cu ajutorul unui motor şi al programelor (făcute tot de ei) le pun în mişcare. Recunosc, eu nu cunosc termenii şi piesele pe care le învaţă ei acolo. Sper ca aceste activităţi să-i fie utile în viaţă. E comod, căci în timp ce Teo este ocupat, Tina se joacă cu diverse piese în sala de aşteptare.


Acum lui Teo i-a apărut gustul pentru pictură. Suntem în căutarea unui centru din acest domeniu şi unul de dansuri pentru Tina. Deja timpul o să ne arate dacă le place cu adevărat.

Nu pot sa zic că reușesc tot ce mi-aş dori (atât în ce ține de educarea copiilor, cât şi în ceea ce ţine de activitatea mea.

Nu pot să zic că fac totul corect sau nu dau cu oiştea în gard uneori, dar sigur fac totul cu dragoste şi pasiune, cu cele mai bune intenții şi cu credință în frumos.”

🎆🎆🎆

Aceasta a fost  povestea  pentru luna Iunie, sunt  sigură  că v-a plăcut  şi v-a motivat să credeţi mai mult în vocea inimii, să ascultaţi chemarea ei şi să acţionaţi spre vise implinite.

Nu întâmplător apare povestea atât de devreme 😉

Eu stiu că Ludmila face niste mini -torturi  minunate care vor umple  de gust sărbătoarea  de 1 iunie, vă îndemn să o contactaţi  şi să vă bucuraţi de dulce  de iunie, dulce copilăresc…

Eu o recomand cu drag<3

Mai multe  poze cu creatiile  ei vedeti aici.

Tot pe ea v-o recomandam in decebrie la revelion pentru rețete de salate.

Ludmila esti admirabilă !!!

Multumesc că ai acceptat invitatia

🔥La focul cu poveşti 👑

Până la o nouă poveste…

🔥La focul cu poveşti 👑 vă doresc să trăiţi copilării colorate şi să culegeţi amintiri preţioase.

Cu drag, Angela, mămica Liei ❤

 

NOTA!!!
POZELE  DE LA ACEASTA  POSTARE APARTIN FAMILIEI MOGA, NIMENI NU ARE DREPTUL SA LE PREIA  SAU SA LE COPIE FARA ACORDUL LOR.
P.S. Poza cu păpuşa ghiocel  din colajul de pe coperta este preluată  de pe internet.

 

Leave a Reply

