Povestea lui Cosmin

“Povestea lui Cosmin” de Anastasia Popescu e cartea care a cucerit  din prima copilul din mine prin ilustraţiile talentatei Alionei Bereghici.

2017-06-15_16.02.25

M-a intrigat prin desenele blânde, cu dulceața băiețelui care îmi aminteşte de bomboanele Victoraş de la Bucuria sau de Cristinel de pe cutiile cu pufuleti  şi cumva am asemănat cartea din start cu ” Te iubesc orice ai face” a Printesei Urbane, cartea favorită a Liei, eram sigură că si “Povestea lui Cosmin” o să-i placă fetitei noastre  la fel de mult.

Întâi i-am arătat imaginile apărute pâna la publicarea cărţii pe pagina oficială a cărţii  i-a placut clar doar ca nu accepta că baiețelul e Cosmin ci Alex ca pe verişorul ei.

2017-06-17_10.21.42

Am aşteptat curioasă asemeni unui copil fiecare pagină  pe care o aducea autoarea în campania de promovare.

Să nu uităm că şi noi, mamele, suntem absorbite de cărţile copiilor ;), copiii din noi își fac simţită prezenţa.

A venit si ziua când am răsfoit cartea cu Lia, ilustraţiile ne-au cucerit definitiv.

La prima citire impreuna cu  Lia ( 2 ani 4 luni) ea a fost revoltată căci nu îi plăcuse că pisica e în casă, că bebe  era în burtică şi pentru că băiatul  îl numeam Cosmin şi nu Alex, aşa că pentru a o îmbuna am schimbat numele personajului pe moment ;), așa a ascultat pagină cu pagină, ba chiar am observat că din start a avut pagini favorite, care îi aminteau de ea probabil.

Am crezut după prima citire că gresisem când am intuit-o printre viitoarele favorite.

Însa, a doua zi când îi pregateam micul dejun vine  la mine şi îmi cere insistent : “Mămica vreau Cosimint…”, eu nu întelegeam ce cere 🙂 apoi mi-a explicat că vrea cartea cu băieţelul Cosimint (Cosmin)  şi motanul”, că ea vrea să vadă cum zboara ei cu avionul, astfel că într-un final am înteles şi i-am dat cartea.

O citim practic zilnic, chiar mai des decât o citim pe” Te iubesc orice ai face…”, apropo am intuit corect ea la fel la asemănat  pe Cosmin cu Emma, amândoi deseneaza pe pereți asa mi-a zis ea :), când ajunge la pagina respectivă le explică cu înverşunare că “nu e bine asa” 🙂

Apropo, deoarece ea  mereu este atrasă de ilustrațiile cărtilor îmi cere sa îi spun mereu alte poveşti compuse după imaginile cărţilor, cu ” Povestea lui Cosmin” e la fel, avem deja câteva variante a poveştii.

Lia e mai interesată de partea a doua a cărţii acolo unde găseşte asemănările ei cu Cosmin: torta cu cifra 2, apoi ca el are ” caşimăn” ( facalet :)) exact ca ea, căci vede la el creioane ca ale ei, pinguin cum îi face mami pe farfurie,

2017-06-15_16.03.13

ursulețul care seamăna mult cu al ei, pagina cu Cosmin mâncând îngheţată  e completată mereu cu exclamația ” şi eu am îngheţată- ice-cream , mămica a făcut” 🙂

2017-06-15_16.03.32

şi un loc aparte are ultima pagină când el doarme în pătuț, este imaginea care o convinge că e timpul de nani nani.

received_1342805632482802

Primele pagini la noi e cu “De ce? “, noi nu i-am spus până acum că ea a venit din burtică, a fost puţin straniu să vadă bebele acolo, pe loc m-a întrebat dacă este şi la mine unul acum, zic ” Nu” , zice “tu  il iubesti pe tati unde e bebe? 🙂 zic tu esti,” cum am iesit? “,” ” unde e usa? :)” de ce e bebe în burtică mami la mâncat? “( impresii dupa capra cu 3 iezi şi scufiţa roşie)  şi şirul e lung, urmat desigur  de explicaţii pe limba ei şi simt că parcă nu se mai termină.

Partea şi mai plăcută este că ne ascultă inima şi spune “mami/ tati se aude inima- tuc-tuc-tuc”…

received_1342803372483028

La 2 ani ai ei, racheta încă nu o percepe deloc, e doar un avion 🙂 şi zboară pe cer pe lângă lună şi soare, apoi se ascunde în nori, deci de cosmos înca nu are idee ;).

După aproape o lună de când îi citesc cartea am reusit să înteleg că la 2 ani copii se văd pe ei în personajele cărţilor care  le plac, coincidența face ca Lia să aibă aproximativ aceeasi vârstă ca ” Cosimint” ( asa ii spune ea lui Cosmin 🙂 ) asta probabil a jucat un rol important în regasirea ei in situațiile prezentate .

Anastasia Popescu a dedicat cartea băieţelului ei mentionând că e exact povestea lui însa “Povestea lui Cosmin ” este şi povestea fiecărui micuţ exlorator din lume, iar dragostea de mamă pe care o citim în fiecare rând este la fel o trăire care se pare că e trecută prin amintirile fiecărei mămici care înfloreste odată cu ” boţul ei de om”

Am menţionat încă de la început că ilustraţiile au jucat un rol foarte important când am trecut-o pe lista “must have”, Aliona Bereghici este un artist cu dar ceresc, îi urmaresc activitatea cu admiraţie şi mă perind prin copilărie privind ilustraţiile ei, iată pagina cu creaţia ei aici .

Cartea nu pot să spun  că m-a cucerit prin text iniţial, ba  chiar la prima citire mi-a părut unul banal şi prea simplu, prea obisnuit cumva, deşi atingea exact notele inimii fiecărei mame  şi interesul copilului, asta fiind un indicator foarte important.

După mai multe lecturi am ajuns  la concluzia că anume textele scurte o fac atât de atractivă pentru copii pe lângă imagini desigur.

Acum după atâtea recitiri simt că am deja textul ” sculptat” în minte, îmi place descrierea bebeluşului în faşă care face în fel şi chip să scoată mânuța, îmi aminteşte de Lia bebe, descrierea jocului preferat este cred mereu citită zâmbind aici sigur se regăseste fiecare mămică, citeşti şi vizualizezi explozia de jucării care colorează casele unde cresc copilaşi, ador pagina cu creioane şi pinguin e un melanj frumos de text şi ilustraţie, mi-as înrăma aceasta pagină atât de aproape inimii îmi este.

Mi-a plăcut că autoare ne-a lăsat printre rânduri şi secreţele de desen, bufniţa din U de ex…

Textul care te pune  gânduri vine odată cu racheta mesajul ei a adăugat cireaşa  de pe tort, e profunzimea din simplitatea textului.

Prin rachetă eu am inteles că este întruchipată ambiţia, curioazitatea, curajul şi dragostea de rădăcini.

Anume acest detaliu o clasează ca carte recomandată pentru diferite vârste de copii, recitind ultima pagina în diferite etape ale vietii va fi percepută tot mai diferit şi mai profund.

Punerea în structura paginii a textului este foarte reusită, imaginile se îmbină perfect cu textul colorat cu accent diferentiat prin culori  pe anumite cuvinte, asta ne ajută să păstrăm melodia poveştii prin intonaţie, e asemeni unui portativ muzical.

In general literele au o ierarhie în cuvinte unele sunt mari altele mici aici toate literele sunt majuscule probabil pntru a ajuta micii cititori să citeasca mai usor, eu ca adult le-as fi preferat normale, adică atât majuscule cât şi minuscule, pentru comoditatea sau obisnuiţa citirii. Textul care are toate literele majuscule simt că îmi atrag atenţia prea mult, e ca din texte vechi parcă, aduc defapt un aer de ” letopiseţ” de poveste asemeni cifrelor romane poate e şi acesta un truc ales de autor.

Cât despre asteptarile mele de la carte care nu s-au adeverit sunt prea puţine, dar sunt câteva.

Autoarea fiind si fondatoarea proiectului “Mămica Alapteaza”, am fost mirată sa nu găsesc în carte nici o imagine cu un bebe alăptat, recunosc că am aşteptat, mi-ar fi plăcut o astfel de imagine alături de textul existent.

Un alt detaliu  care m-a întristat puţin este coperta subţire, fiind o carte atât de cerută de copil  şi avand o copertă si ilustratie atât de frumoasă aş fi preferat-o cartonată pentru ai lungi viaţa.

Tindem să transmitem Liei un comportament respectuos față de cărti, ea are grija de ele însa uneori uzarea nu depinde doar de comportamentul copilului.

Despre ” Povestea lui Cosmin ” pot spune că o recomand cu drag, e printre cărţile care sunt perfecte şi ca cadou reuşit, eu aş mai cumpara -o încă odata dacă ar fi să aleg din nou.

Spuneam  la început că m-a cucerit din prima imagine şi m-a inspirat să încerc lucruri noi, înca de atunci am ştiut că ea va fi prima carte la sezătoarea cu cărti, azi ideea s-a materializat şi vă pot prezenta impresiile  şi concluziile de la prima sezătoare  la care am provocat părinţii prin blog.

Sunt păreri sincere  de la mămici ca tine şi ca mine, cred că vor fi preţioase pentru cei care caută o carte frumoasă.

Vă las să le citiţi 🙂

Apropo, “Povestea lui Cosmin” se vinde peste tot în lume astfel am reusit să adun păreri de la mămici din diferite ţări.

Léa Galerie Moldave,

o mămică stabilită în Paris, Franţa

” E o poveste duioasă, care demonstrează cât de mult își iubește o mamă copilul, permițându-i să fie un mic explorator pentru a crește un Mare OM.

18527855_1334227946692206_5755378409366229753_n

“Povestea lui Cosmin” văzută cu ochişorii ” Vulpitei” fetiţa noastră de nici 2 anisori.

Îi arăt că am un cadou colorat pentru ea, îi licăreau ochisorii, nerăbdătoare îmi ia cartea din mâna şi se pune jos pe podea 😊 începe să o întoarcă pe toate parțile şi deschide la pagina cu imaginea unde au fost ilustraţi părinţii lui Cosmin.

Se incepe pe tonuri duioase, că aici e mama şi tata şi bebe :))) se uita la taică-su si mai pronunțat ii spune: tati, aici!!!
Răsfoind dă şi de Mau, în vorba ei este pisoiul 🙂
A inchis cartea şi a aşteptat-o pâna la culcare să-i fie povestită.
O carte colorată, o povestioară stropită cu atâta dragoste!

Mămici, să zburăm şi noi în cosmosul lui Cosmin alături de copilasii nostri.

P.S. Fetiţa mea încă e mică să perceapă racheta 😊 da cerul şi stelele deja începem să întelegem”

Diana Ungureanu  mămica unei fetite superbe:

received_1556097481075865

„Povestea lui Cosmin” mi s-a părut și povestea copilului meu. Un zbor în universul mare – lumea exterioară și în universul mic – corpul și emoțiile proprii, în care curiozitatea și descoperirea sunt, pe drept, factorii declanșatori ai poveștii. Ceea ce este diferit – sunt doar detalii, dincolo de ele se află aceeași cale spre cunoaștere a tuturor copiilor.

Racheta este punte spre explorarea vieții, cu tot ce presupune ea. Cel puțin, acest mesaj l-am asimilat eu, ca mamă. Sigur, copilul vede această aventură mult mai simplu, o înțelege altfel decât noi, adulții, și poate tocmai din acest motiv cartea este miraculoasă și pentru pici, dar și pentru părinți.

Copilul meu, la doi ani, a descoperit-o fragmentar, cu pași mici, dar cu valuri mari de entuziasm. Poate că încă mult timp va percepe povestea literalmente și și-o va proiecta prin multă imaginație, dar cu siguranță mereu va descoperi și va reinterpreta sensurile pe care le va găsi în carte.

received_1556097477742532

Acum, zic, nici nu mai știu: povestea lui Cosmin este o poveste pentru copii sau o lecție pentru noi, părinții? Oricum ar fi, admir curajul și efortul autoarei de a împărtăși cu noi o asemenea experiență frumoasă și acest rezultat al imaginației sale.”

Ludmila Moga, cea care ne-a spus revent Povestea Ghiocicai, mămica lui Teo si Tina:

“La mine prima lectura a fost “usoară” la nivelul discuției cu Tina în special asupra desenelor. Apoi am pătruns în esență.

E explicarea cursului firesc al vieții, pe înțelesul copiilor. E o carte ce se citeste usor- perfectă pentru ce-i care abia au învaţat a citi şi rapid-comod pentru cei ce nu au astâmpăr sau cei somnorosi care adorm “din picioare” dupa ce au zburdat o zi întreagă.

18581461_1462629450449919_3681857737159423489_n

Teo mi-a zis că “acest băiețel seamăna foarte mult cu mine: “Şi eu am descoperit aşa lumea. Şi mie îmi place să desenez rachete.”

Intr -un fel, Cosmin e imaginea copilului universal, curios si dornic de a descoperi lumea.”

Nicoleta, o mămica a doi copilasi de aproape 1 an, ea la fel stabilită peste hotare:

“Cred ca ne regăsim fiecare printre rândurile “povestite” de Cosmin, în imaginația mamei…. Foarte caldă cartea. Călătoria imaginara a celor DEVENIȚI trei – din momentul unui început din iubire până la detalii legate de “căsuță” cu atmosfera caldă si protectoare – toate ne transfera la experiența trăită personal cu atâta drag. Apoi îmbrățișările, mângâierile, culoarea verde aprinsă în fața micului explorator pt a-i lasă libertatea să atingă “Everestul”. Asta ne dorim noi pt copiii noștri. Si jocul “preferat” al amândurora, si cel al vecinilor prezenți si Uimiți de fiecare dată, ca la premieră :))).
Așteptăm reacția picilor la poveste deja. Incă nu stiu să citească, iar pe post de poveste de seară – nuştiu înca dacă îi va interesa (testam mâine seara, că azi urmează continuarea la cea de ieri). Fiecare are jurnal asemănător despre experiențele noastre.
Mi-a placut “RACHETA” lansată la final. Mesajul transmis de către autor, ar fi fost binevenit şi pt cititori. Pt mine – ea reprezinta un “motor” neobosit de acțiune, ce funcționează pe baza legii conservării impulsului, a energiei si a masei. Asa să fie toţi copiii noștri, aşa să fie şi Cosmin!”

Anna Casian-Musteata, mămica unei fetiţe si unui baietel, mamă cu blog, suntmama.com :

“Mi-a plăcut mult începutul cărții (evident, și întreaga poveste) și explicația pe care o putem da celor mici atunci când ne întreabă de unde sau cum apar copiii. Anastasia oferă un răspuns simplu, dar frumos: „Mami și tati s-au iubit foarte mult, iar din dragostea lor am apărut eu”.

De asemenea, simbolul rachetei, pe care fiecare copil o are în interior, e de-a dreptul fantastic. Când le-am citit copiilor mei povestea, ei m-au întrebat:

„Mami, noi tot avem o rachetă?

Unde-i?”.

Într-adevăr, fiecare copil are o rachetă în interior, care îi poartă spre culmile cunoașterii.

Eu le-am zis puilor mei că această rachetă e curiozitatea pe care o au ei și dorința de a descoperi Lumea.

E o poveste duioasă, care demonstrează cât de mult își iubește o mamă copilul, permițându-i să fie un mic explorator pentru a crește un Mare OM.”

Ludmila, mămica unui baiețel de aproape 4 anisori, stabilită  în Anglia:

“Povestea lui Cosmin,”e o carte care le oferă copiilor lecţia: cum au aparut ei pe lume,”din iubirea foarte mare a lui mama şi tata,” “de la mama din burtică-mica casuță, unde se plictisise să mai stea.” Astfel parinţii nu mai sunt prinsi de întrebarea picilor: de unde am aparut eu?!
M-a cucerit simplitatea limbajului şi a desenelor care m-a făcut să încerc si eu, de exemplu, din litera U o bufnita (mama îmi deseneaza u-u).
Totuşi aş recomanda cartea mai mult mamelor de băieţei.

Pentru că Racheta magică (secretul fantastic din aceasta carte) nu este atât de apropiată fetițelor. Băieţii sunt atraşi de rachete şi cosmos, în timp ce fetiţele privesc cu încântare rochiţe, căsuţe…

Nu prea îmi place secretul din spatele rachetei. Pentru copii mesajele trebuie să fie vizibile, nu ghicite, interpretate. Propoziţia “Racheta cu 3 hublouri prin care zâmbeau tata, mama şi eu “,îmi sugereaza asemănarea racheta-familia. Şi dacă baiețelul Cosmin (personajul cărţii) are o racheta magică în interiorul lui, o fetiţa ar accepta mai usor sa aiba o căsuţă magică.
Nu văd de ce cartea unui mic explorator s-ar finaliza cu: “închide ochisorii”. O poveste nu este neaparat citită înainte de somn.”

 Irina Pădure, mămica a doi baieţei:

“Am simţit muuuultă dragoste printre rândurile acestei cărți. Scrisă cu un fior special, care doar o mamă împlinită îl poate transmite atât de cald.

După părerea mea transmite o atitudine absolut sănătoasa despre cum să interpretăm apariţia pe lume a unui “boț de om”. Aşa mi-am tratat şi eu copiii, şi apariţia lor pe lume.

Mi-a făcut plăcere să citesc eu însumi cartea, m-am regăsit, am rezonat cu fiecare cuvânt.

Accentuarea spiritului de “Explorator” care deseori este perceput altfel, drept neascultare/nesupunere, încalcare de reguli, zbântuială, rebeliune, etc.

Aici, în carte, din contra, găsim o atitudine frumoasa, ce merită interiorizată.

In plus, mi-a venit să zic că aceasta mămică îsi adoră fiul şi îl accepta orice ar face!

Hm… racheta m-a pus pe gânduri, pare a fi o metaforă cu sens individualizat, asa cum vrea fiercare să o perceapă, şi asta face cartea şi mai frumoasă, pentru că te lasă să fii creativ, să cauţi, sa-ţi pui mintea la contributţe. In mintea mea ea s-a asociat cu motivaţia interioara care dă impuls copilului să creeze, exploreze, să cunoască.

Cred că orice copil are nevoie sa fie încurajat şi stimulat să fie curios, să caute, să cunoască, pentru a creşte cât mai încrezător şi independent posibil. În acelasi timp racheta pare a fi insăşi copilul, care învață de la mama, de la tata, de la toată familia, pentru că da, copiii învată cel mai bine observând adultii din anturajul sau şi interiorizeaza atitudinile şi comportamentele pe care le vede.

Deşi cu timpul ne putem modela caracterul, uneori (când suntem obosiţi, frustraţi etc) acţionăm din impuls/ automat, iată atunci e usor să vedem asemănarile cu parinţii nostri.
Recomand aceasta carte caldă şi sensibilă. Usor de parcurs şi în acelasi timp plină de sens.”

🎶🎶🎶

Update !!!

Feedback după sezătoare de la autoarea cărţii, Anastasia Popescu :

Screenshot_20170617-083359_1_1

2017-06-16_10.22.52

🎶🎶🎶 📖 🎶🎶🎶

Sper că v-a plăcut prima sezătoare cu cărţi şi deasemenea sper că după sezătoare în lumea viselor au intrat cu Cosmin în gânduri mult mai mulţi copii decât litere cuprinde aceasta postare.

Detalii despre carte puteti găsi pe pagina oficială a cărţii Povestea lui Cosmin, iar  dacă doriţi să faci cunostintă cu autoarea Anastasia Popescu şi cu Cosmin cel adevarat ai duminică şansa, vezi detalii mai jos 🙂

Screenshot_20170616-104156_1

In plus ieri Anastasia ne-a anunțat recent că ” s-a născut bebe urs,” sunt sigură că Lia s-ar bucura să îl aibă cu cartea, desi noi avem bebe ursi 😉

Screenshot_20170616-104112_1

Iar pentru că un număr mare a cititorilor blogului meu sunt din Franţa las pentru voi un link unde puteti găsi cartea chiar în inima Parisului, la Galerie Moldave à Paris,

acolo cartea bună născută în Moldova e ca la ea acasă, tot la ei vă vor  da detalii pentru cei care trăiţi în Italia, au şi acolo o sora, iar din Franţa cărţile pot fi livrate oriunde în lume la un click distanţă.

Eu mă bucur că vă gasesc aici, sunt încăntată că aţi prezentat interes  pentru prima ☕ sezătoare cu cărţi 📚 astfel că de zor plămadesc deja idei pentru o a doua sezătoare cu o carte născută în Moldova, una la fel  frumoasă  ca prima.

Multumesc mămicilor care au acceptat provocarea sezătorii, e frumos să simţi cum trăiesc cărţile în inimi frumoase.

Până la o nouă reauzire vă dorim copilarii vesele şi amintiri ca din poveşti…

P.S. Vă aştept şi pe grupul nostru, Cărţile copilăriei fericite,  să rasfoiţi şi să descoperiţi cărţi minunate care ne coloreaza copilaria ❤

Cu drag, Angela, mămica Liei.

Leave a Reply

