O poveste despre Noi si viata dincolo de poze

Salut ma bucur ca va gasesc iar

🔥La focul cu povesti 👑

b2a02a5af570f76cee447a3ab973c4da

Azi avem o poveste tare profunda care atinge o tema discutata adesea si destul de criticata!

Multi dintre cititorii mei au intrebat adesea de ce am atat de putine poze pe retele sau de ce in toate postarile pe blog prefer sa nu am nici o poza din fata cu fetita noastra, sunt cele mai dese intrebari in oricare discutie despre blog si mereu ma rezum la explicatia ca blogul nu e despre ea sau despre mine ci despre culorile copilariei noastre.

99b8daeefe7d692e6d9eb858a717c74e

Se intampla cel mai des sa nu fiu inteleasa, acceptata, ba chiar criticata si atunci prefer sa las la discretia fiecaruia cat simte ca vrea sa aduca online, eu am ales sa aduc doar mesaje  si nu vad o problema daca nu apartin majoritatii.

Dar, am uneori si sansa sa pot discuta acest subiect cu oameni care imi impart punctul de vedere si devine destul de interesant sa dezvolti tema, toti cei intalniti au avut mereu alte motive de ce prefera sa nu traiasca si online sau invers.

Asa am intalnit-o pe autoarea povestii de azi si am stiut din prima ca vreau si voi sa o auziti.

Va las sa savurati aceste randuri care la sigur va va convingeti sa petreceti diferit vara asta si timpul cu copiii.

e88c6fa2f7a3df703f00dd3e08971b08

Elena, o mamica din Moldova stabilita in Anglia care analizand bine plusurile si minusurile a hotarat sa tina departe de copii ei retelele sociale:

“Ma gandeam intr-o zi ca ar fi minunat sa stau cu picii toata viata, sa le fiu alaturi pentru absolut orice, sa-i protejez si de cea mai mică “briza” provocata de-un gand negativ venit din afara…. Mi-a placut atat de mult ideea, incat la un moment cautam sa vad pe cat de posibil ar fi! – Fain ar fi, cu siguranta! Dar nedrept – mai mult ca sigur…!
Încercand sa fac un bilant, am inteles ca TOT ce am facut cu ei si pt ei a fost 1000% bine intenționat, dar nu in aceeasi masura BINE si pentru ei.
Ciocnindu-ma de un articol in care ni se vorbea despre publicarea pozelor pe rețelele de socializare, in fiecare fraza gaseam acea asociere cu noi, cu greseala pe care trebuia s-o recunosc in faptul ca am postat atatea fotografii de-a lungul anilor! Faptul ca fotografiile publicate raman in memoria retelei chiar si dupa stergerea lor de catre noi – m-a ametit! – Chiar daca s-ar vorbi numai de noi, adultii. Ce sa mai zic de copii…????!
Eu am imagini ce nu mai sunt decat pe retele, din aparate au “zburat” demult in cos, din anumite motive. Si de aici, daca le sterg…, cineva poate intra oricand in posesia lor! 😳 Deloc pe placul meu!
Am hotarat, totusi, ca e Ok sa le scot pe cele ale copiilor (las sa fie salvate pe la “ei” pe undeva, dar cel putin nu pot fi accesate de catre fiecare!) si sa evit publicațiile ulterioare..
Mi-am dat seama, ca, de fapt, acea generatie IPhone, de care tot radem, ne spunem bancuri, o tratam deseori cu sarcasm, nu e undeva in viitorul indepărtat! E in trecut! In trecutul nostru! Iar generatia IPhone – suntem noi! Nu facem un pas fara a fi însotiti de “aparatul mai perspicace decat noi”. El conține tot – planurile noastre de viitor apropiat/mai îndepărtat, idei cotidiene si de vacanta, bifele cu realizari, cu esecuri, discutii – pe TOATE le stie! Si POZE! Are tone de poze cu noi, cu copilasii nostri, cu cei dragi/apropiati! Iar selfi-urile ne salveaza in caz de nu suntem insotiti! Cu el, toata ziua e o sarbatoare! – O fi! Dar de noi cand mai avem timp???? Daca ne fotografiem pe noi, pe ai noștri, pe copilași la fiecare pas???? Știti ce am realizat la un moment dat? Ca atunci cand fac foto cu mine, copiii, sau cu toata familia – vad deja cum va sta poza pe Instagram! Si facem toti grimase, ori stam la pozat asa cu va fi Ok pentru rețele!

Am zis STOP! Si sunt incantata!

E un efort! MARE!

Dar merita incercat!

E FOARTE FAIN SA TRAIEȘTI CU ADEVARAT!!!  – Sa traiesti fara a expune in publicatii “suntem/nu suntem fericiti!”, “mergem/revenim din calatorie, vacanta, vizita de lucru” etc. Poate suna “straniu”, dar toate au sens si fara de afisare! 🙂 As spune chiar ca au conținutul mai… desavarșit (nu ca ar exista grad de comparație pentru cuvantul dat ;))! Si daca nu tre’ sa expun nimic, m-am trezit ca nici nu ne mai fotografiem la tot pasul – dimpotriva! – savuram momentele pretioase, radem – nu de cum am iesit in poze, ci de situatii create, de fiecare moment magic cu ingerasii nostri! Fiecare clipa ne aduce ceva special, iar faptul ca e ireversibila – contează cel mai mult!
Imortalizarea prin poza a oricarui moment e doar o iluzie!

Ajungi sa rasfoiești fotografiile nu pentru amintiri, ci pentru a intelege ce ai facut, de fapt, in momentele “imortalizate”, pt ca acolo erai ocupat cu pozatul…

Articolele referitoare la expunerea copiilor si pericolul acestora – nu sunt un mit! Din nefericire, despre asta ne vorbesc in majoritatea cazurilor oamenii ce au intampinat asemenea probleme si tot ce imi doresc in acest context, e ca fiecare copil si parintii lui sa fie protejati in totalitate de asa ceva! Alaturi de cazurile de pedofilie stau cele de rapire a copiilor, in cele mai meschine scopuri. Si știu ca veți spune intrun glas – “cine si ce interes mai poate manifesta si fata de noi”? – întrucât sa ne dăuneze atata! TOCMAI pentru ca nu suntem nimeni, ca nu prezentam nici un interes, in afara de cel propriu-zis, ca nu facem parte din vreo patura influentabila a societății – putem fi alesi drept victime! Nu putem fi protejati inainte si nici indreptatiti dupa ce se întâmpla răul … Si asta, cu siguranta, nu se refera doar la retelele de socializare….
.. Sa petrecem cat mai mult timp de calitate IMPREUNA!d1d0cab7760a03c3c2c8c907857d60a7Impreuna cu cei dragi, impreuna cu copilașii, impreuna cu aleșii inimii noastre!

e15ecf03c8f221a6cf860f00c7b11fd9

Nu stim niciodată ce ne rezerveaza viata in următoarea clipa. Cat de puternici n-am fi si cat de bine n-am detine controlul, se intamplă ca circumstantele sa fie mai puternice decat noi… Si numai impreuna reprezentam o forța! O forța ce crează dinastii, ca mai apoi – comunităti, ca si mai apoi – tari, continente si-un GLOB – ca o casa frumoasa!

“FAMILY IS A LITTLE COUNTRY” …”

d14bfb950b2497a20700159fd5d98e86

Aceasta a fost povestea care a infierbantat la sigur luna lui cuptor, mie de exemplu mi-a dat de gandit si ma tot analizez mai bine de 2 saptamani, timp in care am inteles ca inca vad prea multe emotii prin camera foto, e de parca as vrea sa conservez toate dulcegariile copilariei in poze si chiar de in acel moment imi doresc o camera spion  sa ne fi surprins in locul nostru pentru nu fi nevoie sa ma intrerup din activitate, prefer sa le culegem noi naturale si spontane.

Fac parte din categoria care in momentul cand le revede pozele traiesc totusi emotia momentelor capturate in fotografii din nou 😉 si nu as renunta la ele chiar de ma apasa vinovatia aventurilor traite cu camera in mana.

Totusi, am inceput de ceva timp sa uit mai mult de camera, sa las telefonul acasa cand suntem afara, sa devina ochii si inima mea magnetul care retine amintirile.

Si iarasi  ma confrunt cu un dar 😉 as vrea copilul nostru sa poata mereu vedea si poze la istoriiile care le vor presara povestile spuse lor si copiilor lor.

Voi cat vedeti prin obiectivul camerei? Simtiti si voi ca parca traieiti mai intens fara camere foto?

Ati fi gata sa renuntati  tot la aparatele foto?

Eu am ajuns la concluzia ca Nu – asta imbina o arhiva vie cat si un hobby.

Raman inca in ganduri 🙂

Pana la o noua poveste va doresc sa savurati aroma copilariei, iar eu va promit sa aduc toate povestile pe care le-a atras luna lui cuptor, 😉 va spun inca de pe acum  casunt sunt tare frumoase, uomitoare si diferite.

6c5e51a7ec4861eece134352ab755cd9

P.S.Elena multumesc mult pentru gandurile aduse

🔥La focul cu Povesti 👑

Pe curand 🙂

Cu drag, Angela mamica Liei ❤

16797510_10211826172868390_5374169319800639582_o

Sursa poze: Pinterest
2 thoughts on “O poveste despre Noi si viata dincolo de poze

  1. Nu, nu aș putea renunța la aparatul de fotografiat. Desi sunt constienta ca intr-adevar, postarea fotografiilor pe retelele de socializare poate fi un pericol, nu ma pot lasa de acest viciu 🙂

    Liked by 1 person

Leave a Reply

